شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ رسانه‌ها بازوان کارآمد دستگاه‌های اجرایی در انعکاس فعالیت‌هاست
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل روز دو شنبه مورخه 97/10/17 در بازدید از خبرگزاری فارس مرکز کردستان اظهار داشت: رسانه‌های نوشتاری و تصویری اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و سایر جراید و صدا وسیما بازوان کارآمد دستگاه‌های اجرایی در جهت انعکاس عملکرد و فعالیت آن‌هاست و من به نوبه خود از زحمات سرپرستان، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان پرتلاش این حوزه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی افزود: از زحمات و تعامل بسیار مطلوب و سازنده مجموعه کارکنان خبرگزاری فارس در استان کردستان تقدیر و تشکر می‌کنم، مجموعه خبرگزاری فارس در کردستان به رسالت واقعی خود عمل کرده و آنچه واقعیت جامعه است را به طور صحیح، صادقانه، سریع و صریح بیان می‌کند.

وی به بهره‌مندی 85 درصد از جمعیت روستایی استان کردستان از گاز اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال، جمعیت روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز به بیش از 88 درصد می‌رسد که از میانگین کشوری بالاتر است.

فعله‌گری اضافه کرد: هم‌اکنون در 110 روستای استان، عملیات گازرسانی از سوی پیمانکاران طرف قرارداد شرکت گاز در دست انجام است و انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح در 35 روستای دیگر نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال بطور متوسط روزی 2 کیلومتر لوله‌گذاری گاز در سطح استان انجام شده است، یادآور شد: در مجموع در سال جاری حدود 460 کیلومتر لوله‌گذاری در شهرها و روستاهای استان کردستان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: هم‌اکنون 99/9 درصد جمعیت شهری استان در 29 شهر تحت پوشش خدمات شرکت گاز قرار گرفته و از نعمت گاز برخوردار هستند.

فعله‌گری از گازرسانی به 29 شهر از 30 شهر استان خبر داد و گفت: به یکی از شهرهای استان، به دلیل قرار گرفتن در بستر سد، هنوز امکان گازرسانی وجود ندارد و پس از جابجایی مکان این شهر، برای اتصال آن به شبکه گاز اقدام لازم صورت گرفته و خط تغذیه آن اجراء شده است.

وی به اشتغال‌زایی برای یک هزار و 100 نفر در حوزه شرکت گاز استان کردستان در سال 97 اشاره کرد و ادامه داد: به طور متوسط در هر پروژه گازرسانی مناطق روستایی و شهری برای 30 نفر از اهالی همان منطقه به طور مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی به مصرف گاز در استان هم اشاره کرد و گفت: مصرف سالانه استان کردستان در حدود 3 میلیارد مترمکعب است که 48 درصد آن مربوبط به بخش خانگی، 30 درصد مربوط به بخش نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و 22 درصد از مصرف به بخش صنعت، جایگاه‌های CNG و مصارف عمومی تعلق دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: حداکثر مصرف روزانه گاز در استان حدود 12 میلیون مترمکعب (در ایام پیک مصرف فصل زمستان) است که درسال جاری در روز هجدهم آذر ماه با مصرف 12 میلیون و 991 هزار و 973 متر مکعب پرمصرف‌ترین روز سال جاری تاکنون بوده است.

فعله‌گری به میزان شبکه‌گذاری در استان اشاره کرد و بیان داشت: برای گازرسانی به 29 شهر و 1 هزار و 148 روستای بهره‌مند از گاز طبیعی حدود 10 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری در مناطق کوهستانی و دارای معابر صعب‌العبور سخت انجام داده است. 

رئیس خبرگزاری فارس مرکز کردستان هم در این دیدار از عملکرد بسیار درخشان شرکت گاز استان کردستان تقدیر کرد و ادامه داد: اولویت ما در خبرگزاری فارس بیان مشکلات مردم، کمبودها و نارسایی‌های بخش‌های مختلف و انعکاس این موارد به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی با هدف تسریع در برطرف شدن است.

توفیق مفاخری با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند، تاکید کرد: تلاش ما این است که ضمن اطلاع‌رسانی درست از خدمات ارائه شده نظام اسلامی به مردم، مشکلات مردم را نیز به اطلاع مسئولان اجرایی برسانیم.

وی از آمادگی خبرگزاری فارس برای انعکاس خدمات شرکت گاز در بخش‌های مختلف بویژه اجرای طرح‌های گازرسانی مناطق روستایی و شهری خبر داد و افزود: خوشبختانه ارتباط و تعامل بسیار سازنده مابین خبرگزاری فارس و روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان حاکم است و در تمام اوقات سال خبرهای این شرکت در خروجی خبرگزاری درج می‌گردد و جای خوشبختی است که این خبرگزاری در انعکاس فعالیت‌های ارزنده شرکت گاز استان کردستان نقش سازنده دارد.

مفاخری از آمادگی خبرگزاری فارس برای انعکاس پروژه‌های قابل افتتاح شرکت گاز استان در دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار داشت: در آستانه گرامیداشت چهملین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و انعکاس خدمات گرانبهاء دولت جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست و از اقدام مشترک برای بازتاب مطلوب فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان خبر داد.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون 510 هزار مشترک بخش خانگی، عمومی، صنعتی، تجاری و کشاورزی در استان کردستان از نعمت گاز بهره‌مند و از خدمات شرکت گاز استفاده می‌کنند.

 
A+ A-