شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ اقدامات شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان در زمینه فرهنگ‌سازی بی‌نظیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان؛ مهندس احمد فعله‌گری در جریان بازدید دکتر احمد مجیدی که روز پنج شنبه 14 تیرماه در راس هیاتی متشکل از حجت‌الاسلام کافی رئیس شورای فقه صنعت نفت، حجت‌الاسلام اسماعیلی رئیس قرارگاه فرهنگی جنوب، حجت‌الاسلام درویشی رابط فرهنگی و مسئول امور روحانیون منطقه 7 صنعت نفت و حجت‌الاسلام محمدپور رئیس رسانه و تبلیغ شورای اقامه نماز وزارت نفت از بخش‌های ستادی و عملیاتی شرکت گاز استان کردستان و ادارات تابعه و همچنین دیدار با علمای اهل سنت استان کردستان صورت گرفت اقدامات شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان را ارزنده توصیف کرد.

مهندس فعله‌گری در جلسه مشترکی که با حضور روحانیون معزز منطقه 7 صنعت نفت صورت گرفت اظهار داشت: گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی کشور با آغاز به کار دولت یازدهم با شتاب و اولویت بیشتری از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران پیگیری شد، در دولت دوازدهم نیز شاهد روشن شدن مشعل‌های آبی گاز در تعداد بیشتری از مناطق کشور و افزایش رفاه عمومی مردم خواهیم بود.

وی افزود: کردستان به عنوان یکی از مناطق هم‌مرز با کشور عراق، ارتفاعات، دامنه‌ها و رشته‌کوه‌های متعدد و زمستان‌های سردی دارد، از این رو تامین سوخت مناطق روستایی این استان به دلیل سردسیر بودن و بارش شدید برف از اهمیت بالایی برخوردار است.

فعله‌گری بیان داشت: تاکنون 29 شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یک هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار نیز، گاز به یک هزار و 131 روستا رسیده است و روستاهای باقیمانده نیز تا پایان سال 98 از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

 وی تصریح کرد: سنگی و کوهستانی بودن مسیرهای گازرسانی در این استان، شرایط را برای گازرسانی با چالش روبه‌رو کرده، با این حال تاکنون 86 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده است و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

 فعله‌گری توجه به روستاهای مرزی را یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بیان کرد و گفت: در مسیر افزایش زیرساخت‌های رفاه، گازرسانی به روستاهای مرزی به عنوان یکی از برنامه‌های دولت با هدف محرومیت‌زدایی، تامین پایدار انرژی، اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی به‌ طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در زمینه اجرای پروژه‌های گازرسانی روستایی، افزود: استان کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستاها است که باتوجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن روستاهای استان کردستان این عملکرد بسیار مطلوب می‌باشد.

وی شرکت گاز استان را یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی روستایی جز شرکت‌های برتر کشور است که جای بسی افتخار دارد.

وی از مجموعه مدیران و پرسنل شرکت گاز کردستان قدردانی کرد و افزود: اجرای این همه پروژه در استانی که از لحاظ توپوگرافی و جفرافیایی دارای شرایط ویژه‌ای و با سایر استان‌های دیگر تفاوت اساسی دارد، بدون تلاش شبانه‌روزی پرسنل امکان‌پذیر نبوده است .

 وی گفت: به کوری چشم دشمنان گاز طبیعی در روستاهای صفر مرزی برقرار است و این نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به توسعه و آبادانی کردستان است.

 وی با اشاره به تعهدات شرکت گاز کردستان در گازرسانی به 1 هزار و پانصد روستا از محل مصوبات بند "ق"، گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه شرکت گاز کردستان تا پایان امسال بیش از 100 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه اکنون 1 هزار و 131 روستا و 29 شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است، گفت: با اتمام پروژه‌های گازرسانی در دست اجراء آمار روستاهای گازدار استان کردستان در پایان سال 97 به 1 هزار و 230 روستا افزایش می‌یابد.

 به گفته وی استان کردستان از نظر برنامه‌ریزی گازرسانی به روستاها جلوتر از برنامه‌های مصوب است.

مهندس فعله‌گری در ادامه جلسه به برنامه‌های شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه غرب کشور از منظر آسیب‌پذیری فرهنگی و اجتماعی و این مورد که استان کردستان توسط مقام عظمی ولایت به عنوان استان فرهنگی معرفی گردیده و وجود توانمندی‌های غنی فرهنگی و ضرورت هم‌راستایی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و امکانات شرکت‌های موجود در منطقه وظیفه شورای فرهنگی را بسیار حساس می‌نماید.

وی در بخش اقدامات فرهنگی و دینی توجه به ترویج و توسعه اقامه نماز و همچنین کلاس‌های قرآن برای همه‌ی رده‌های سنی، برگزاری اردوی فرهنگی برای فرزندان کارکنان، برگزاری مراسم اهدای جوایز مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در ماه‌های مبارک رمضان و محرم، برگزاری کلاس‌های تابستانی برای فرزندان همکاران، برگزاری مراسم دیدار عمومی مدیرعامل با کارکنان و پیمانکاران، برگزاری جشن انقلاب برای کلیه کارکنان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری سمینارهای متعدد برای همکاران از جمله سمینار ارتقاء سلامت زنان و روانشناسی خانواده، برنامه‌های فضاسازی در جهت امور فرهنگی، برنامه دیدار با خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان، حضور پررنگ در برنامه‌های فرهنگ‌سازی صداوسیمای مرکز کردستان و شبکه‌های سراسری را نام برد.

ایشان در ادامه در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی به کاشت نهال، کمک به تجهیز مدارس، آموزش و ترویج نکات ایمنی در مدارس، برگزاری بازی‌های محلی در روستاهای گازدار شده و اهدای جوایز، پخش فیلم با کمک مؤسسه روژیار برای کودکان بی‌سرپرست، شرکت کارکنان شرکت گاز استان کردستان در پاکسازی حاشیه سد وحدت سنندج و کوه آبیدر اشاره کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین درویشی رابط فرهنگی و امور روحانیون منطقه 7 صنعت نفت ضمن تشکر از مدیرعامل و همکاران شرکت گاز استان کردستان، این شرکت را به لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و اقامه نماز در سطح مجموعه‌های صنعت نفت در منطقه 7 سرآمد توصیف کرد و شرکت گاز استان کردستان را پیشرو و موفق دانستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشی شرکت گاز استان کردستان را در زمینه اجرای ابلاغیه‌های ارسالی بسیار منظم توصیف کرد و افزود: اجرای تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد اقامه نماز وزارت نفت از جمله طرح هجرت از فعال‌ترین شرکت‌ها برشمرد.

وی در پایان سخنانش در مورد کمک‌های شرکت گاز استان کردستان در جریان زلزله کرمانشاه گفت: کمک‌های شایسته شرکت گاز استان کردستان به هموطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه یکی از پرافتخارترین کارهای کارکنان این شرکت در سال 96 بوده و هیچ‌وقت از اذهان مردم پاک نحواهد شد.

در پایان جلسه روحانیون معزز شاغل در شرکت استان کردستان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی که در جلسه حضور داشتند دیدگاه‌های خود را در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ترویج و توسعه اقامه نماز و نحوه برگزاری مسابقات قرآنی را بیان داشتند.

 
A+ A-