شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به میزبانی شرکت گاز استان کردستان؛نشست هم اندیشی روسای حراست شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران در سنندج برگزار گردید
نشست هم اندیشی روسای حراست شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران به میزبانی شرکت گاز استان کردستان در روز چهارشنبه مورخ 24 آبان ماه در سنندج برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستانٰ مهندس احمد فعله گری در این همایش  یک روزه که در سنندج برگزار گردید  ضمن عرض تسلیت  به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه زمین لرزه استان کرمانشاه؛ گفت:  زمین لرزه اخیر در استان کرمانشاه و کشته شدن تعدادی از هموطنان غیور و مرزدار این خطه از میهن اسلامی دل همه ما را به درد آورد و باعث تکدر خاطر همه ما شد و من به نوبه خود برای در گذشتگان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را از درگاه خداوند تعالی خواستارم .

وی در ادامه به عملکرد شرکت گاز استان کردستان اشاره کرده و گفت : استان کردستان دارای 10 مرکز شهرستان و 19 شهر است که در حال حاضر 28 شهر این استان از نعمت گاز طبیعی برخورداراست که ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری استان 9/99 است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت :این استان دارای 1691 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 1499 روستا بالای 20 خانوار جمعیت داشته و امکان گازرسانی به آنها میسراست که تا کنون به 1 هزار و 44 روستا گازرسانی صورت گرفته و عملیات اجرایی در 135 روستا فعال می باشد که تا دهه مبارک فجر سال جاری 100 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهد شد و تا پایان سال این تعداد به 120 روستا افزایش خواهد یافت و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی تا 88 درصد افزایش خواهد یافت .

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 94 درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز برخوردار و تا پایان سال این ضریب افزایش خواهد یافت.

در ادامه این همایش مهندس فعله گری در مورد نقش حساس حراست  اظهار داشتند: حراست ها نقش حساس در مورد شناسایی نقاط قابل بهبود و آسیب پذیر داشته و می توانند با عمکرد به موقع و تشخیص نقاط آسیب پذیر در جهت  رفع آنها اقدام و تبدیل به فرصت بهبود کنند .

وی تصریح کرد: مدیران سازمانها می توانند با برگزاری این نوع سیمنارها و با شناخت عوامل آسیب پذیر و آموزش  کارکنان حراست  و ارائه برنامه های حرفه ای خود مراقبتی سلامت کارکنان خود را تضمین و باعث رشد و تعالی آنان شوند.

این مقام مسئول افزود: با شناسایی عوامل آسیب پذیر در سازمانها می توان سلامت کاری کارکنان را تضمین  و با ایجاد محیط امن و شاد برای کارکنان به افزایش روحیه نشاط و شادابی آنان کمک و به بهره وری ، اثربخشی و افزایش راندمان سازمان کمک شایانی نمود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش گفت : ارتقاء دانش و آگاهی کارکنان می تواند در کاهش آسیب های جسمی و روحی به آنها کمک کرده و خود مراقبتی را در ذهن آنها نهادینه نماید.

مهندس فعله گری در ادامه به وظیفه مهم کارکنان حراست در مراقبت از تاسیسات و تجهیزات شرکت اشاره و افزود: مراقبت از تاسیسات ، اماکن و ادارات تابعه شرکت های گاز استانی و مناطق عملیاتی و پالایشگاهها از وظایف خساس و بسیار مهم حراست است و این مهم با توجه به حضور 24 ساعته عوامل حراست از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و بایستی کارکنان بخش حفاظت فیزیکی از دانش و آموزش های موردنیاز بهره مند گردند.

وی خاطر نشان کرد: کارکنان حراست امین مردم ، کارکنان و مدیران سازمانها بوده و می توانند با شناسایی منشاء نارضایتی و با ارائه راهکارهای عملی و پیشنهادات سازنده ، مدیران سازمانها را در ارائه خدمات مطلوب به مردم یاری دهند.

مهندس فعله گری تصریح کرد: حراست سازمانها می توانند در فضای مجازی نیز نقش ایفا کرده و با شناسایی نقاط تهدید پذیر جلوی نفوذ و مانع ضربه وارد کردن دشمنان در این بخش استراتژیک باشند.

در ادامه این سمینار شرکت کنندگان با ارائه نقطه نظرات خود در مورد مسایل مختلف و مهم حراست و  چالش های پیش رو به تبادل نظر پرداختند،      

 
A+ A-