شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دیدارمدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با استاندار جدیدکردستان
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان صبح روز سه شنبه بیست و پنجم مهر ماه سالجاری با استاندار جدید استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک به مناسبت انتصاب استاندار به تشریح عملکرد شرکت گاز کردستان پرداخت و گفت: هم اکنون درصد نفوذ پذیری گاز در جمعیت شهری استان در حدود 100درصد بوده و تنها شهر چناره از توابع شهرستان مریوان به علت قرار گرفتن در بستر سد قرار داشته و گازرسانی به آن در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در ادامه سخنانش به وضعیت گازرسانی روستایی اشاره کرده و گفت: درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان 80 درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر می باشد و این امر نشان از توسعه خدمات دولت تدبیر و امید در این استان دارد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد روستاهای گازدار استان گفت: در استان کردستان حدود 1700 روستای دارای سکنه وجود دارد که گاز رسانی به 1500 روستا فراهم است در حال حاضر 1 هزار و 43 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مندست.

وی افزود:درسال 95 شرکت گاز استان کردستان متعهد شده بود که 22هزار مشترک جدید را به مصرف کنندگان گازاستان اضافه نماید که این رقم در پایان سال به 27 هزار مشترک افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال جاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی  77 درصد بود که تا پایان شش ماهه اول سال جاری این میزان از مرز 80 درصد عبور کرده و تا پایان سال  به 88 درصدافزایش می یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: تلاش شرکت گاز استان کردستان اینست که ازمحل اعتبارات بند «ق» تعداد 457 روستا دیگر را ظرف دو یا سه سال آینده از نعمت گازطبیعی برخوردار نماید و تعداد 1 هزار و 500 روستای برنامه ریزی شده استان راکه از قابلیت گازرسانی برخوردارست تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دهد .

این مقام مسئول افزود: عملیات اجرای پروژه های گازرسانی در 100 روستای استان فعال بوده و به زودی عملیات گازرسانی در 35 روستای جدید شروع و تاپایان سال تعداد روستاهای گازدار استان کردستان از مرز 1 هزار و 150 روستا عبور خواهد کرد .

وی افزود: شرکت ملی گاز برای نصب هر انشعاب در سطح شهرها و روستاها بدون رتبه بندی استانها ، 6 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته است و با توجه به شرایط سخت و وضعیت جفرافیایی و توپوگرافی این استان به هیچ وجه جوابگوی هزینه های صرف شده برای اجرای پروژه ها نیست و گاز کردستان با کاهش هزینه ها ،کاهش زمان اجرای پروژه ها ، انتخاب مسیر مناسب و کوتاهتر برای لوله گذاری و تخریب کمتر منابع طبیعی ، باغات و مزارع سعی کرده پروژه ها را با بودجه مصوب و حتی گاهی اوقات با صرف هزینه کمتر به اتمام برساند.

مهندس فعله گری در پایان این دیدار گفت:با مصوبه جدید شورای اقتصاد شرکت های گاز استانی موظف گردیدند تا سقف 240 میلیون تومان برای واحدهای صنعتی که در سه سال گذشته از سوخت مایع استفاده کرده اند هزینه نماید که در استان کردستان 300 واحد شناسایی شده و در سال جاری برنامه ریزی برای گازرسانی به 98 واحد صنعتی صورت گرفته است . 

 
A+ A-