شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
همکاری ستاد امر به معروف کردستان با شرکت گاز برای فرهنگ سازی مصرف بهینه
ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعلام می کند آمادگی دارد از طریق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در اطلاع رسانی بهتر در راستای مصرف بهینه با شرکت گاز همکاری کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان؛ احمد فعله گری، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شرکت ضمن تسلیت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شرکت گاز یک نهاد خدمات رسان است ولی در انجام امور فرهنگی همواره کوشا بوده و آن را ضمیمه امورات خود قرار داده است.

فعله گری با بیان اینکه ایران از لحاظ ذخایر گاز دومین کشور جهان می باشد؛ تصریح کرد: فرآیند پالایش گاز بسیار سنگین و هزینه بر است، لذا می طلبد در مصرف بهینه آن همه بخصوص ادارات همدل باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان عنوان کرد: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی 99 درصد استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، و در حال حاضر 73 درصد سبد منابع انرژی کشور را گاز طبیعی تشکیل می دهد.

وی یادآور شد: در سبد منابع انرژی، گاز از آنجای که در پاک بودن هوا و طبیعت کمک می کند یک فرصت است و توجه کمتر به سایر منابع همچون انرژی باد، خورشید و آب یک تهدید است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: اکثر موتورخانه ها در جهت مصرف بهینه باید استاندارد سازی شوند، در این راستا شرکت گاز به تمام ادارات ابلاغ کرده است که به صورت رایگان موتورخانه های ادارات را استاندارد سازی می کنند و انتظار می رود که ادارات با ارسال درخواست خود به شرکت گاز ما را بیشتر در مصرف بهینه یاری کنند.

فعله گری با اشاره به بنده نوزده مقررات ملّی ساختمان ایران در راستای صرفه جویه گاز و بهینه سازی موتورخانه ها، تاکید کرد: بحث فرهنگی در صرفه جویی مصرف گاز بسیار کارگشا است زیرا به طور مثال اگر با لباس مناسب فصل زمستان در منزل باشیم و یا گرمایش ادارات در دمای 20 الی 22 تنظیم شود مصرف سوخت بسیار پایین می آید.

وی متذکر شد: کردستان بالاترین مصرف سرانه در سطح کشور با 3000 متر مکعب برای هر خانوار در سال دارد و این در حالی است که متوسط مصرف کشور 1700 متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان با بیان اینکه مصرف بهینه گاز طبیعی بالاترین معروف است؛ ابراز داشت: ادارات و مساجد باید در مصرف بهینه سوخت به عنوان الگو بیشترین همکاری را با این شرکت داشته باشند.

در ادامه این جلسه دکتر سید علی اصغر حسینی ضمن تسلیت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مدیران عزیز، مکتب سلیمانی همیشه زنده است و خواهد بود. بیایید برای رفع مشکلات مردم، مقبول و محبوب شدن نزد مردم، مدیریت بر دلها و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری و بهره مندی از تأییدات الهی، شمه ای از سبک مدیریت شهید سلیمانی را در سبک مدیریتی خود دخیل نمایید.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: مصرف یک نیروگاه سیکل ترکیبی همچون نیروگاه سنندج برای تولید برق برابر با مصرف یک شبانه روز مصرف گاز شهرستان سنندج همراه با تمام روستاها و صنایع آن، لذا صرفه جویی در منابع طبیعی و خدادادی لازم و خود از معروفات است

وی در ادامه با بیان اینکه اطلاع رسانی در جهت مصرف بهینه ضعیف بوده است، اذعان کرد: مصرف بی‌رویه و نامتناسب سوخت و انرژی، مدتی طولانی است که ایران را در صدر کشورهای پرمصرف جهان قرار داده و ایران برخلاف دیگر کشورها همچنان در این معضل رکورد می‌زند.

حسینی در پایان گفت: این ستاد اعلام همکاری از طریق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در اطلاع رسانی بهتر در راستای مصرف بهینه دارد.

 
A+ A-