شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ؛43 پروژه گازرسانی با 384میلیارد ریال در شهرستان مرزی بانه افتتاح و کلنگ زنی شد
همزمان با هفته گرامیداشت دولت و با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار ، فرماندار شهرستان بانه ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی ، گازرسانی به مجتمع روستای «هنگه ژاله» شامل 7 روستا، 12 کوخ، 5 واحد صنعتی و یک باب ساختمان اداری با اعتبار 164 میلیارد ریال در بانه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله‌گری مدیرعامل در آیین افتتاحیه‌ این پروژه ها که بطور همزمان در روستای مرزی هنگه ژال برگزار شد ، اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت ( شهیدان گرانقدر رجائی و باهنر )در استان کردستان 181 پروژه گازرسانی با اعتبار 165 میلیارد تومان به بهره.برداری می‌رسد.

وی بااشاره به اینکه با اجرا و کلنگ‌زنی پروژه های گازرسانی در بانه 700 خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، اضافه کرد: در شهرستان بانه 25 طرح گازرسانی همزمان با هفته دولت شامل گازرسانی به 7 روستا، 5 واحد صنعتی و 12 کوخ از نعمت گاز برخوردار می‌شوند که برای گازدار شدن این روستاها و کوخ ها 55 هزار شبکه گذاری انجام گرفته است و یک باب ساختمان اداری برای رسیدگی به درخواست های مردم در زمینه اشتراک پذیری و امدادرسانی در شهر آرمرده هم به بهره برداری می‌رسد.

وی یاد آور شد: 600 میلیارد ریال اعتبار به پروژه های بانه اختصاص یافته که برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های گرامیداشت هفته دولت سال جاری مبلغ  384 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گازرسانی کردستان با بیان اینکه گازرسانی در نقاط مرزی شهرستان بانه در حال اتمام است گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به 27 روستاهای باقی مانده و 50 کوخ نیز آغاز شده و تمام روستاهای شهرستان بانه تا پایان سال 1402 از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه این مراسم به آغاز عملیات گازرسانی به 18 روستا شهرستان مرزی بانه اشاره کرد که با اتمام این طرح ها 345 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند.

فعله‌گری ادامه‌داد: تا سال آینده تمام روستاها و کوخ های کردستان از نعمت گاز برخوردار می.شوند.

در ادامه مراسم بهره برداری از پروژه های گازرسانی اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن گرامیداشت هفته دولت ، اظهار کرد: مرزداران غیور سپرهای محکم نظام در مناطق مرزی هستند و هر خدمتی که به مرزنشینان ارائه شود، حق آنهاست و باید از زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی کاملی برخوردار شوند.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: خدمت بعدی باید هموارسازی و بهبود راه ارتباطی صعب العبور روستای هنگه‌ژاله باشد.

استاندار کردستان اعلام کرد: اساسنامه منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هفته گذشته در جلسه هیئت دولت مصوب شد و برای بررسی و تأیید، تقدیم شورای نگهبان شده است.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، اولین مورد از هفت منطقه آزاد تجاری مصوب سال گذشته کشور است که اساسنامه آن در هیئت دولت مصوب شده که بعد از ابلاغ، عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

زارعی کوشا تصریح کرد: طرح جامع منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان آماده شده است و این طرح در حال حاضر 40 درصد پیشرفت دارد و با سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

استاندار کردستان در پایان این مراسم از زحمات مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان که شبکه های گازرسانی را به دورترین نقاط مرزی و کوهستانی رسانده و مردم غیور و مرزدار را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کرده اند تقدیر و تشکر نمود.

 
A+ A-