سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در 39مین نشست روابط عمومی‌های صنعت گاز؛لزوم وحدت رویه و انسجام میان روابط عمومی‌های صنعت گاز برای عبور از فصل سرد سال
سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه زمستان امسال نسبت به سال گذشته، زمستان سختی از لحاظ مصرف گاز خواهد بود، بر اجرای برنامه‌های 12 گانه در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز طبیعی و ایجاد یک وحدت رویه و انسجام میان تمامی روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدحسن موسوی، سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران صبح روز چهارشنبه 11 مهرماه 1403، در 39مین نشست رؤسای روابط عمومی‌های صنعت گاز که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در سالن شهید باهنر ساختمان شهدای گاز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید شهدای مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله و تبریک به دلیل اجرای عملیات شکوهمند وعده صادق 2، با بیان این مطلب اظهار کرد: بایستی اطلاع‌رسانی برای هر رویداد بر اساس یک برنامه دقیق و علمی و استفاده از فناوری روز صورت پذیرد و برای این کار باید پیوست رسانه‌ای تعریف و اجرا شود.

وی در ادامه، به موضوع مصرف بی‌رویه گاز در سطح کشور به ویژه در فصول سرد سال اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صدا و سیما، تریبون نماز جمعه، آموزش و پرورش، جراید و خبرگزاری ها، تولید پیوست رسانه‌ای، تولید محتوا و تبلیغات محیطی ازجمله راهکارهایی است که با برنامه‌ریزی مدون و دقیق می‌توان بهترین بهره را از آن‌ها ببریم و این مهم، عزم جدی تمامی همکاران روابط عمومی صنعت گاز در اقصی نقاط کشور را می‌طلبد.

موسوی همچنین بر استفاده از طرح همیار گاز در مدارس کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر، بیش از 96 هزار مدرسه با جمعیتی بالغ بر 17 میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد که با بررسی‌های صورت‌گرفته، پایه ششم بهترین پایه برای آموزش در طرح همیار گاز شناخته شده؛ کمااینکه طرح مذکور در سایر استان‌ها نیز در حال اجرا در پایههای مختلف به ویژه دبستان است، که جای تقدیر و تشکر دارد.

استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: ما باید از پتانسیل‌های موجود در آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم‌نهاد بهره‌برداری کنیم. ارتباطات باید به گونه‌ای باشد که پیام‌ها از مردم به مردم منتقل شود و نه صرفاً از دولت به مردم.

به گفته موسوی، برگزاری همایش‌ها و جلسات گروهی می‌تواند به افزایش آگاهی و استفاده بهینه از منابع کمک کند.

وی ادامه داد: ما باید شیوه‌های مصرف بهینه را به گونه‌ای معرفی کنیم که از زبان مردم بیان شود؛ چرا که این روش ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به بیان مسئولین داشته باشد. ارسال پیامک‌ها و ارتباط مستقیم با مخاطبان می‌تواند نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی ایفا کند.

موسوی در خاتمه، تأکید کرد: ایجاد ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان نشان‌دهنده این است که شرکت ملی گاز متوجه نیازها و شرایط آن‌هاست؛ باید تلاش کنیم در یک روابط عمومی پویا، این نیازها با توجه به شرایط، به بهترین نحو ممکن مرتفع شود.