مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت:نقش پراهمیت روابط عمومی در ایجاد انسجام ملی و امیدآفرینی در کشور
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجید بوجارزاده صبح چهارشنبه 11 مهر 1403 در 39مین نشست رؤسای روابط عمومیهای صنعت گاز که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن شهید باهنر ساختمان شهدای گاز و با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق 2، در رابطه با وضعیت جاری صنعت نفت و گاز گفت: الحمدلله، با تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) و تلاش ارکان مختلف کشور، بسیار امیدواریم که در دوره وزارت مهندس پاکنژاد، شرایط بهتری را در صنعت نفت تجربه کنیم.
عبور موفق از زمستان با برنامهریزی دقیق
بوجارزاده در ادامه، با بیان اینکه روابط عمومی شرکت ملی گاز، روابط عمومی کارآ و توانمندی است، به مأموریت این شرکت در تأمین پایدار جریان گاز در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران وظیفه خطیری در تأمین انرژی کشور دارد؛ بهویژه در فصل زمستان که نیاز به انرژی افزایش مییابد. انشاءلله با برنامهریزیهای دقیق، زمستان سال جاری را نیز همچون گذشته، به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.
وی با اشاره به نقش مؤثر روابط عمومیها در کاهش بار مشکلات از دوش مدیران گفت: روابط عمومیها با شناخت دقیق طرفهای ذینفع و برقراری ارتباط مؤثر با آنها میتواننند بار سنگینی را از روی دوش مدیران بردارند؛ به نحوی که شناسایی مسائل و مشکلات و انتقال آنها به مدیریت برای برنامهریزی جهت رفع آن چالشها، بسیار حیاتی است.
امیدبخشی در رأس کارهای روابط عمومی
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: اکنون زمان خنثی بودن نیست؛ روابط عمومی فعال، پویا، خلاق و پر از ایدههای جدید، توان حرکت سیستم را چند برابر خواهد کرد.
به گفته بوجارزاده، در این ارتباط، دستاوردها و خدمات ارائه شده باید به نحو احسن برای مردم تبیین شود؛ این امر منجر به اشاعه امید در جامعه خواهد شد. روابط عمومی میتواند با فعالیتهای فعال و پویا، حس امید را در بین مردم تقویت کند؛ ضمن اینکه ارتباط مؤثر با بدنه سازمان و شناسایی مشکلات، ازجمله وظایف اصلی روابط عمومی است.
ضرورت انتشار صدای واحد از شرکت ملی گاز ایران
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، نقش روابط عمومی در ایجاد انسجام ملی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید یک صدای واحد داشته باشیم و از تنوع پیامها جلوگیری کنیم تا مخاطب سردرگم نشود.
وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ با شرکتهای همجوار و برگزاری جلسات مشترک میتواند به تقویت این انسجام کمک کند.
بوجارزاده افزود: در شرایط بحرانی، روابط عمومی باید به سرعت واکنش نشان دهد. ایجاد مکانیزمهای تعریف شده برای مدیریت بحران ضروری است تا بتوانیم در مواقع اضطراری به خوبی عمل کنیم؛ تمرین مستمر میتواند ما را از مراحل مختلف به سلامت عبور دهد.
وی با بیان اینکه در 4 شرکت اصلی، حدود 160 روابط عمومی داریم، خاطرنشان کرد: اگر این روابط عمومیها همیشه با هم در ارتباط بوده و تعامل دوسویه داشته باشند، هیچ تهدید رسانهای بر ما اثرگذار نخواهد بود.
بوجارزاده بر لزوم داشتن یک سخنگوی واحد، متخصص و با اختیارات کامل در شرکت ها تأکید کرد و گفت: این مهم بهویژه در زمان بحران و در کنار تقویت مجدد ارتباط با رسانههای اصیل، میتواند بهترین نتایج را برای همگان در پی داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در پایان، با بیان اینکه یک روابط عمومی شاداب، سرحال، با ایده، با انگیزه و هوشیار، نیاز امروز ماست، گفت: امیدوارم که با همکاری یکدیگر بتوانیم روابط عمومی مؤثری داشته باشیم که نه تنها به سازمان، بلکه به جامعه نیز خدمت کند.