مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در دیدار با خبرگزاری ایکنا؛ انجام امور فرهنگی بخصوص فعالیت های در زمینه امور دینی و قرآنی جزء اولویت های تفکیک ناپذیر شرکت است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری، مدیر عامل بهمراه هوشنگ اولی زاده مدیر روابط عمومی در بازدید از خبرگزاری‌های ایکنا با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن شرکت گاز استان کردستان گفت: وزارت نفت هر ساله برای فرزندان، همسران و کارکنان رسمی، پیمانی و شرکتی خود مسابقات قرآن را در سه سطح مقدماتی، کشوری و وزارتخانه‌ای برگزار خواهد کرد و انجام امور فرهنگی بخصوص فعالیت های در زمینه امور دینی و قرآنی جزء اولویت های تفکیک ناپذیر شرکت است.

وی از رشد 120 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن شرکت گاز کردستان نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: 96 نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که 56 نفر حائز رتبه‌های برتر شده و 29 نفر اول هر رشته به شرکت در مرحله کشوری راه یافتند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در 9 رشته  قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی، حفظ(3، 5، 10، 15، 20، 30)، مفاهیم قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ، قصه گویی و  نقاشی  بیان کرد: سال گذشته دو نفر از شرکت کنندگان شرکت گاز استان کردستان در مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه شرکت ملی گاز ایران مقام کسب کردند و یک نفر از آنان نیز در سطح وزارت موفق به کسب رتبه برتر گردید.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های انس با قرآن به صورت روزانه در شرکت گاز استان ادامه داد: 11 ماموستا و روحانی اهل سنت و تشیع به منظور توسعه فرهنگی دینی و قرآنی در سطح نواحی و ادارات شرکت گاز استان فعالیت دارند.

فعله‌گری تأکید کرد: در راستای ایجاد انگیزه و تشویق به ادامه راه در مسیر قرآن کریم کارکنان و خانواده‌های آنان مسابقات قرآنی، دینی، و فرهنگی در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی در طول سال برگزار می گردد و جوایزی نیز به شرکت‌کنندگان و نفرات اختصاص می‌یابد.

وی امامان جماعت شرکت گاز استان کردستان سفیران گاز ذکر کرد و یادآور شد: ماموستایان و روحانیون با استفاده از تربیون نمازجمعه و جماعت می‌توانند گام‌های مثبتی در مسیرفرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گازطبیعی بردارند که این اقدامات می تواند در جهت کاهش مصرف موثر باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: ما معتقدیم که رشد و پیشرفت‌ انسان‌ها به برکت وجود قرآن محقق شده است و بیشتر فعالان قرآنی آثار و برکات قرآن کریم را در زندگی خود به صورت عینی مشاهده کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه نیازمند کار فرهنگی گسترده بوده است که بر این اساس شرکت‌گاز از تمام زیرمجموعه‌های خود بهره گرفته است.

در پایان این دیدارملیحه سیفی سردبیر خبرگزاری ایکنا ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در دفتر این خبرگزاری آمادگی خود را برای همکاری و تحت پوشش قرار دادن تمام فعالیت های فرهنگی و دینی اعلام نمودند.