مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:در سال جاری بیش از595 کیلومتر شبکه گذاری در بخش شهری و روستایی استان کردستان انجام گرفته است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان گفت : در حال حاضر 33 شهر با ضریب 100 درصد و 1507 روستا با ضریب نفوذ حدود 98/5 تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان  احمد فعله گری عملکرد شرکت را بسیار فراتر از تعهدات ذکر کرد و بیان داشت : به موازات گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در این استان، گازرسانی نیز، روندی شتابان داشته و سبب تقویت و رونق فعالیت های تجاری در این خطه شده است.

وی افزود : وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان  با جاهای دیگر کشور متفاوت بوده  و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه‌تنها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور مؤثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفت.

فعله گری یادآور شد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال جدید مشخص می شود هر روز بیش از 2/5 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که با حجم شبکه گذاری تا پایان  آذرماه سال جاری و با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستاهای باقیمانده بیش از 595 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  با اشاره به دور دست بودن روستاهای باقیمانده و سختی چندین برابر اجرای لوله گذاری در مسیرهای ناهموار ،  سخت ، سنگی و شیب دار ، آماری از وضعیت شبکه گذاری در هفت ماهه اول سال جاری ارائه داد و بیان داشت : در فرودین ماه متراژ لوله گذاری 34 کیلومتر ، اردیبهشت ماه 48 کیلومتر ، خرداد ماه 63 کیلومتر در تیرماه 87 کیلومتر ، مرداد ماه 80 کیلومتر ، شهریور ماه 88 کیلومتر ، مهر ماه 74  کیلومتر ، آبان ماه 75 کیلومتر و در آذرماه 46 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است .

فعله گری در پایان توضیحاتش این حجم مناسب کار و فعالیت در زمینه گسترش شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان را مرهون تلاش و همت کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان دانست و به همت والای آنان تبریک گفت.