در گرامیداشت اولین روز از گرامیداشت هفته دولت؛25 پروژه گازرسانی در شهرستان سنندچ افتتاح و کلنگ زنی شد
همزمان با اولین روز از گرامیداشت هفته دولت مراسم افتتاحیه گازرسانی به تعداد 6 روستا و 12 واحد صنعتی و 2 پروژه مقاوم سازی تاسیسات و آغاز عملیات گازرسانی به 5 روستا از توابع شهرستان سنندج با حضور مهندس عسگری فرماندار سنندج ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، روسای ادارات و ارگان های دولتی شهرستان سنندج و تعدادی از مسئولین محلی و اهالی روستا به نمایندگی در روستای دره کوله برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در مراسم افتتاحیه که در مسجد روستای دره کوله به نمایندگی از 5 روستای دیگر برگزار شد گفت: اینجانب  ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت ، هدف  اصلی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان توسعه شبکه های گازرسانی در سطح  شهرها و روستاهای استان است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه این مراسم گفت: در هفته دولت 181 طرح با اعتبار 165 میلیارد تومان در مناطق صعب العبور روستایی کردستان افتتاح می‌شود.

فعله گری افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها گازرسانی و پایداری فشارگاز در مناطق مختلف استان کردستان است.     

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید گفت : هیچ پروژه ای به اتمام نمی رسد مگر اینکه سایر ادارات شهرستان با ما همکاری داشته باشند واز همکاری همه ی مسئولان در بثمر رسیدن پروژه های گازرسانی تشکر و قدردانی می کنم.

وی در ادامه اظهار داشت : به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 25 طرح گازرسانی در سطح شهرستان سنندج افتتاح یا عملیات اجرایی آن شروع می گردد که از این تعداد 20 طرح به بهره برداری رسیده و 5  طرح گازرسانی روستایی نیز عملیات اجرایی آن آغاز  می شود.

مهندس فعله گری افزود : در شهرستان سنندج تعداد 200 روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد گازرسانی به 196 روستا که جمعیتی بالاتر از 20 خانوار دارند امکان پذیر بوده که قبل از هفته دولت سال جاری تعداد 177 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار و با گاز دار شدن 6 روستای دیگر تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی در سطح شهرستان سنندج به 183 مورد افزایش می یابد .

فعله گری از شروع عملیات گازرسانی به 5 روستا دیگر شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت : این پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال آغاز و پیش بینی می شود 135 خانوار روستایی را تحت پوشش گاز طبیعی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام این پروژه حدود 27 هزار متر  شبکه گذاری و تعداد  166 انشعاب تاکنون نصب گردیده  و هزینه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهای مسیر بطور میانگین برای هر انشعاب روستایی 450 میلیون ریال برای شرکت گاز استان هزینه در بر داشته است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش اظهارداشت : ضریب نفوذ در جمعیت شهری شهرستان سنندج 100 درصد بوده و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی این شهرستان 8/96درصد بوده که با گاز دار شده این 6 روستا به 5/97درصد ارتقاء می یابد.

وی با اشاره به اینکه هزینه  این پروژه از منابع داخلی شرکت ملی گاز تامین شده است، گفت: امروز تعداد 6 روستای این شهرستان به نام های خواشت ، اندرآب ، دره کوله ، سواریان ، کانی شلانه و شینه شریف آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و هزینه اجرای این پروژه بیش از 380 میلیارد ریال فقط در بخش اجراء و تامین کالا  بوده است .

در ادامه این مراسم مهندس عسگری فرماندار شهرستان سنندج در مورد افتتاح پروژه های افتتاح شده هفته دولت چنین گفت : امسال در هفته دولت 135 طرح با اعتبار هزار و 624 میلیارد ریال در شهرستان سنندج به بهر برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گازرسانی  ، صنایع دستی، بهداشت و درمان ومسکن روستایی است.

فرماندار شهرستان سنندج تصریح کرد: هدف اصلی دولت سیزدهم را گسترش خدمات رفاهی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت است که شرکت گاز استان کردستان با توسعه شبکه های گازرسانی در سطح استان و افزایش امکانات رفاهی در زمینه تامین انرژی به ماندگاری ساکنان روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها کمک شایانی نموده است و این اقدامات ارزنده جای تقدیر و تشکر ویژه دارد .

وی در پایان سخنانش  افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از بهترین ادارات دولتی است که در زمینه خدمت رسانی بسیار موفق عمل کرده است.

گفتنی است با بهره برداری از روستاهای که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گازدار می شوند تعداد روستاهای گاز دار استان کردستان ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی به بیش از 98 درصد می رسد.