به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛6روستا و 8 واحد صنعتی در شهرستان بیجاربه شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند
به مناسبت چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت مراسم افتتاخیه 14 پروژه گازرسانی در شهرستان بیجار با حضور مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ، علیرضا زندیان نماینده مردم شریف بیجار در مجلش شورای اسلامی ، احمد رضا قاسمی فرماندار ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان ، حجت الاسلام خورشیدی امام جمعه شهرستان بیجار، و مسئولان ادارات این شهرستان و اهالی محلی در روستای تازه کند معدن برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری مدیر عامل  در آئین افتتاحیه این پروژه ها ضمن تبریک هفته دولت بر تلاش گران و زحمت کشان عرصه ارائه خدمات ، اظهار داشت : مجموعه شرکت گاز استان کردستان تمام سعی و تلاش خود را به این موضوع معطوف داشته تا هر چه زودتر تمامی روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نموده تا روستائیان دغدغه ای برای تامین گرمای منازل خود نداشته باشند و همچنین راه توسعه مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک هم که نیاز به تامین سوخت مطمئن دارد نیز هموار گردد.

 وی افزود : از تعداد 224 روستای شهرستان بیجار که قابلیت گازرسانی دارند تا فبل از هفته دولت 200 روستا جزء مصرف کنندگان گاز طبیعی بودند که با 6 روستای افتتاح شده تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به 206 مورد افزایش می یابد .

 در ادامه فعله گری اظهار داشت : در حال حاضر ضریب گاز طبیعی در جمعیت شهری بیجار 100 درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی این شهرستان با احتساب 6 روستای گازدار شده به 98  درصد می رسد.

 این مقام مسئول در مورد طرح های افتتاح شده چنین توضیح داد : برای گازرسانی به 6 روستای قره بلاغ میانکوه ، باباکرم ، تاره کند معدن ، چهل امیران بابارشانی و دولت یار و 8 واحد صنعتی جمعا 35 هزار متر لوله گذاری صورت گرفته است و تعداد 93 علمک نصب شده است .

 فعله گری در ادامه افزود  : برای اتمام این پروژه ها فقط در بخش تامین کالا و اجراء 90 میلیارد ریال هرینه شده که با احتساب سایر هزینه ها ازجمله هزینه تحصیل اراضی و رضایت معارضین این رقم به بیش از 110 میلیارد افزایش می یابد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود به میزان اشتغال زایی طرح های گازرسانی اشاره کرد و گفت : برای عملیات گازرسانی در این پروژه ها در سالی که توسط مقام معظم رهبری آنرا سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری فرمودند برای 55 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است .

 مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه رفع مشکلات روستائیان جزو برنامه‌های اولویت‌دار است، اظهار کرد: امیدواریم اجرای این پروژه‌ها در تقویت زیرساخت‌های عمرانی، زمینه ساز افزایش رضایت‌مندی مردم باشد.

 علیرضا زندیان، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته استاندار کردستان در بازدید از روستاهای بیجار قول گازکشی به روستای تازه‌کند را دادند، که امروز شاهد تحقق آن وعده هستیم، اظهار کرد: این مسئولیت‌شناسی قابل تقدیر است و خوشبختانه با ایجاد امکانات و امیدآفرینی، اکثر مردم روستای تازه‌کند بیجار به این روستا بازگشته و سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از همه آنان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 در این مراسم احمد رضا قاسمی فرماندار بیجار ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه شهرستان بیجار بعنوان بام ایران مشهور است و دارای زمستان های سخت و دشوار است و تامین سوخت از مهمترین خدمات دولت محسوب می گردد ، افزود: براستی که گازرسانی به روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان ، کاری دشوار و پر مشقت بوده و اینجانب از زحمات تلاشگران عرصه گازرسانی تقدیر و تشکر می کنم .

 وی همچنین فراهم کردن امکانات رفاهی در روستاها را وظیفه اصلی دستگاه های خدمت رسان ذکر کرد و یادآور شد : با فراهم امکانات رفاهی در روستاها از مهاجرت بی رویه به مناطق حاشیه شهرها کاسته شده و علاوه بر کم شدن مشکلات حاشیه نشینی و ایجاد شغل های کاذب با ماندگاری روستائیان در محل زندگی خود تولیدات کشاورزی و دامی با افزایش روبرو خواهد شد.

 فرماندار شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود شرکت گاز استان کردستان را یکی از موفق ترین و پیشرو در ارائه خدمات ذکر کرد و گفت : گازرسانی به روستاهای این شهرستان و افزایش رفاه و تامین انرژی دائمی مشوق بسیار خوبی برای مهاجرت معکوس بوده و من به نوبه خود قدر این زحمات ارزشمند را می دانم و از مدیریت و کارکنان زحمت کش و عوامل اجرایی شرکت استان کردستان تشکر و قدردانی می نمایم.

 گفتنی است تعداد کل مشترکین گاز طبیعی در شهرستان بیجار 34 هزار و 862 مورد است که تعداد 22 هزار و 195 مورد آن در شهرها و 12 هزار و 667 مورد در روستاها جذب شده است.