عکاسان خبرگزاری ها و نشریات استان کردستان در 2 روز متوالی پروژه های گازرسانی فعال در استان کردستان را رصد کردند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان عکاسان خبرگزاری ها و نشریات استان در روزهای دوشنبه مورخ سوم و سه شنبه مورخ چهارم مرداد ماه پروژه های فعال گازرسانی در مناطق مرزی مسیر شهرستان مریوان به سقز را بازدید و تلاش و زحمات کارکنان و عوامل اجرایی را به تصویر کشیدند.

احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گازاستان کردستان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مردان بدون ادعای عرصه اطلاع رسانی اظهار داشت : بسیاری از فعالیتها و کارهای موثر و باارزشی که در عرصه عکاسی و هنر انجام شده است کارهایی بوده که هنرمندان عکاس بدون هیچگونه پشتوانه و در واقع با سرمایه شخصی و تلاش خودشان انجام داده و به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کردهاند.

وی حرفه عکاسی را دارای اهمیت ویژه ای دانست و اضافه کرد : دلیل اهمیت عکاسی این است که خاطرات را جاودانه و لحظه‌ای از زمان را ثبت می‌کند که می‌تواند تا سال‌های دور بعنوان سند معتبربه آن رجوع کرد و به این دلیل تصاویر قدرتمندند زیرا به ما در درک و آموزش تاریخ کمک می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان عکاسی را ثبت کننده لحظات مهم دانست و اظهار داشت : پشت هر تصویر داستانی نهفته است و با نگاه کردن به یک تصویر می‌توانید چیزهای زیادی در مورد آن به دست آورید به خصوص در برهه زمانی حال حاضرکه شرکت گاز استان کردستان با تبدیل کردن استان به یک کارگاه عظیم گازرسانی ، نیاز است این اقدامات مستند سازی شده تا برای آگاهی نسل آینده بعنوان یک اقدام ارزنده به یادگار باقی بماند. 

در ادامه هوشنگ اولی زاده رئیس روابط عمومی حرفه حساس عکاسی را این گونه تشریح کرد : عکاسی دارای سه گونه علمی، صنعتی و هنری است. ابتدا به‌عنوان یک پدیده علمی اختراع شد سپس به شکل یک صنعت بسط و گسترش یافت و به‌عنوان هنر ماندگار شد ، از این رو فرایند اختراع عکاسی به یکباره شکل نگرفت بلکه در یک دوره تاریخی از علمی به صنعتی و از صنعتی به هنری  رشد پیدا کرد.

وی درادامه عکاسان را سربازان گمنام جبهه اطلاع رسانی ذکر کرد و ادامه داد : گاهی یک تصویری که آگاهانه ، خلاقانه و در موقع مناسب ثبت می گردد می تواند جای صدها صفحه نوشته را بگیرد و زبان گویای آن لحظه مد نظر باشد.

رئیس روابط عمومی در پایان سخنان خود از تمامی عکاسان خبرگزاری ها و نشریات که دواطلبانه برای حضورو بازدید از پروژه های گازرسانی اعلام آمادگی نموده و با حضور سبزشان تصاویر ارزنده و ماندگار از پروژه های گازرسانی و زحمات همکاران در بخش های مختلف اجرایی و پشتیبانی را به ثبت می رسانند تقدیر و تشکر نمود و آن را افتخارآفرین دانست. 

لازم به ذکر است این بازدید و انتشار عکس های پروژه های گازرسانی بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها به جای گذاشت.