فرماندار مریوان در دیدار با مدیر عامل شرکت گاز؛شرکت گاز استان کردستان با گسترش شبکه های گاز رسانی در مناطق مرزی شاخص رفاه را ارتقاء بخشیده است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه رئیس روابط عمومی ، رئیس امور حقوقی و رئیس گازرسانی ناحیه مریوان در روز چهارشنبه با فرماندار شهرستان مریوان در محل فرمانداری این شهرستان دیدار کردند.

  به گزارش روابط عمومی شرکت استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان مریوان تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با یکدیگر را مثمر ثمر دانست و گفت: اینکه مدیران بتوانند در یک فضای مثبت و سازنده با هم همکاری کنند و در جهت رفع محرومیت استان گام بردارند بسیار ارزنده بوده و افزایش شاخص های رفاه در  شهرستان مرزی مریوان باعث افزایش  امید به زندگی در بین مردم خواهد شد ، مردمی که مرزداران غیور و مدافعان جان بر کف در دوران جنگ تحمیلی بودند.

 

 

مدیر عامل شرکت گاز ضمن ابراز خرسندی از اینکه در سال 1400 گازرسانی به 25 روستا دراین شهرستان شروع شد ، گفت: با برنامه ریزی های که صورت گرفته است تا پایان سالجاری تمامی روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار در سراسر استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می گردد.

 

فعله گری با بیان اینکه تمرکز فعالیت های شرکت گاز استان کردستان در سال جاری بر اتمام پروژه های گازرسانی در مناطق مرزی و کم برخوردارست گفت : در حال حاضر عملیات گازرسانی در 24 روستای شهرستان مریوان فعال است و تا پایان سال این روستاها به شبکه سراسری گاز متصل می گردند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در این شهرستان به 98 درصد افزایش می یابد.  

 

وی همچنین اضافه کرد: برای گاز رسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی و روستاهای در دست اجراء در شهرستان مریوان مبلغ یک هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود تعداد روستاهای گازدار شهرستان مریوان را 118 مورد عنوان کرد.                                                    

 

فرماندار شهرستان مریوان ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار به تشریح موقعیت جغرافیایی شهرستان مریوان پرداخت و گفت: شریط اقلیمی سرد و کوهستانی این شهرستان به گونه ای است که خدمت رسانی و گازرسانی به سختی انجام پذیر است.                                                                                                              

 

اسماعیل احمدی با اشاره به اقدامات  شاخص شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به  روستا های نقطه صفر مرزی مثل بایوه و باشماق که درمناطق صفر مرزی و صعب العبور قرار دارند،یادآور شد: اجرای چنین پروژه های در نقاط دوردست و صفر مرزی نشان از اهتمام جدی دولت در محرومیت زدایی و ایجاد رفاه و اشتغال در بین روستاها را نشان می دهد.

 

احمدی فرماندار مریوان ، شرکت گاز استان کردستان را مبارزان عرصه خدمت رسانی اعلام کرد و اظهار داشت : این شرکت در عرصه ارائه خدمات به مردم شریف استان و به خصوص منطقه مریوان مثل نظامیان آتش به اختیار عمل نموده و در کمترین زمان ممکن شبکه های گازرسانی را از دل کوه ها و دره ها با مشقت عبور داده و رفاه را به مردم هدیه می دهند بدون آنکه منتظر کمک و یاری سایرین باشند.

    

فرماندار مریوان با اشاره به گازرسانی به نقاط صعب العبور این شهرستان، افزود: براستی که گازرسانی به روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان ، کاری دشوار و پر مشقت بوده و اینجانب از زحمات تلاشگران عرصه گازرسانی تقدیر و تشکر می کنم.                                                                                                                     

 

وی همچنین هماهنگی با ادارات جهت رفع موانع انتقال گاز را از اهم وظایف فرمانداری دانست و هماهنگی با اداره راه شهرستان مریوان و اداره گاز مریوان و سایر سازمان های ذیربط جهت هموار نمودن مسیر خط انتقال لوله گاز را در دستور کار خود قرار داد.                                                                                                                  

 

در ادامه این دیدار کیهان کریمیان رئیس ناحیه مریوان دیدگاه های خود را در مورد ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شریف شهرستان مریوان بیان داشته و به ارائه گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در مریوان در حوزه کاری خود پرداخت.