فرماندار شهرستان سقز در دیدار با مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛ عملکرد مطلوب شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به روستاهای محروم و افزایش تعداد مشترکین نمود پیدا می کند
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از مسئولین ستادی و رئیس ناحیه سقز روز سه شنبه با فرماندار شهرستان سقز در محل فرمانداری این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار شهرستان سقز و آرزوی موفقیت برای ایشان ؛ اظهارداشت : در شهرستان سقز به علت قرار گرفتن در اقلیم سرد 1 دارای زمستان های سرد و سخت می باشد و افزایش تعداد روستاهای گاز دار به ماندگاری آنان در محل سکونتشان کمک زیادی می کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضمن ابراز خرسندی از اینکه امسال تعدادزیادی پروژه گازرسانی در شهرستان سقز تعریف شده است ، گفت: از تعداد 274 روستای دارای سکنه در شهرستان سقز ، تعداد 270 روستا قابلیت گازرسانی دارند ، که از این تعداد 245  روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارست و عملیات گازرسانی در 13 روستای دیگر فعال است .

فعله گری افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد روستای گازدار متعلق به شهرستان سقز است و درصد نفوذ گاز در بخش روستایی سقز به بیش از 95 درصد می رسد که با 13 پروژه در دست اجرای این شهرستان ، درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی این شهر ارتقاء یافته و بالاتر از 98 درصد خواهید رسید .

وی با اشاره به مشکلات پیشروی اجرای پروژه های گازرسانی در بخش روستایی بیان داشت : گاهی اوقات پیمانکاران اجرایی گازرسانی مجبورند از سطح های دارای شیب فراوان ، بستر رودخانه و خط راس قله ها عبور نمایند و اگر مسیر مناسبی برای عبور لوله پیدا نشود آن موقع مجبور است از کنار جاده ها عبور نماید که در این مدت همکاری و تعامل اداره راه شهرستان ها با شرکت گاز استان کردستان بسیار مفید و مثبت بوده و انتظار می رود این تعامل تداوم داشته باشد.

مهندس فعله گری در ادامه افزود : شهرستان سقز دارای 74 هزار مشترک گاز طبیعی است که بعد از شهرستان سنندج ، دارای بیشترین تعداد مشترک است .

مدیر عامل گاز کردستان درپایان سخنان گفت : در حوزه زیر ساخت کار مهم و حساسی که در زمستان سال گذشته به نتیجه رسید اتمام ایستگاه سی جی اس دوم شهرستان سقز است که با احداث این ایستگاه در شهر صاحب علاوه بر تامین انرژی برای کارخانه در دست احداث آهن اسفنجی ظرفیت خدمت رسانی به مردم شهرستان سقز را با بستر مناسبی روبرو کرده است .  

فرماندار شهرستان سقز ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار و تشکر و قدردانی از حضور مدیر عامل گاز کردستان در شهرستان سقز برای رفع موانع و مشکلات در حوزه گازرسانی بیان داشت : فعالیت های شرکت گاز استان کردستان در حوزه گازرسانی به روستاها و واحدهای تولیدی بسیار ارزنده و مفید بوده و مردم با مشاهده عبور لوله از کوه ها و مسیرهای سخت و صعب العبور به ماندن در روستاها و فعالیت های تولیدی تشویق می شوند و سطح رضایت مردم در حوزه رفاهی به شدت افزایش می یابد .

توان فرماندار شهرستان سقز خدمات شرکت گاز استان کردستان را بسیار مفید و ارزنده توصیف کرد و گفت : مردم با مشاهده گسترش خدمات به خصوص در حوزه انرژی شاهد افزایش توانمندی و بستر سازی مناسب بوده و این امر نشان می دهد که دولت محترم توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

فرماندار سقز به عملکرد مطلوب روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت : عملکرد و اقدامات روابط عمومی شرکت گاز در جهاد تبیین بسیار مثبت و ارزنده ارزیابی می گردد و تبلیغات موثر ، موجب شده گسترش خدمات رفاهی در حوزه تامین گاز طبیعی به نحو مطلوب به مردم شریف استان کردستان اطلاع رسانی گردد. 

در ادامه این دیدار شیرکو خندانی رئیس ناحیه سقز دیدگاه های خود را در مورد ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شریف شهرستان سقز بیان داشتند.