مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛347 تقاضا برای اصلاح و بهینه سازی مصرف موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری در استان کردستان ثبت شده است
در روز چهارشنبه مورخ بیست و چهارم فروردین ماه سال جاری جلسه ارائه گزارش عملکرد واحد بهینه سازی مصرف انرژی شرکت گاز استان کردستان با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و تعدادی از مسئولان ستادی در سالن جلسات اداره مرکزی این شرکت در سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری مدیر عامل در مورد اهداف استراتژیک بهینه سازی مصرف انرژی گفت : شرکت گاز در راستای سیاست های کلان وزارت نفت مبنی بر بهینه سازی مصرف گاز طبیعی و کاهش هزینه ی مشترکین، طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده است که هدف پیاده سازی این طرح موجب کاهش مصرف گاز طبیعی و صرفه‌جویی خواهد شد و به تبع آن، هزینه گازبهای مشترکین نیز کاهش می‌یابد و اجرای این طرح برای مشترکین کاملا رایگان است.

 وی اجرای این طرح را بسیار مفید دانست و اضافه کرد : طرح بهینه سازی موتورخانه های منازل مسکونی ، تجاری و اداری در پنج مرحله انجام می گیرد : مرحله اول اطلاع رسانی ، شناسایی و ثبت نام مشترکین ، مرحله دوم بازدید از موتورخانه و برآورد هزینه ها ، مرحله سوم بازار یابی مجریان ، آموزش و واسپاری انجام کار ، مرحله چهارم تائید مصالح ، کنترل انجام کار و تائید نهایی اصلاح موتورخانه و در مرحله پنجم تائید صورت وضعیت و انجام مراحل کار اداری  پرداخت به مجری طرح صورت       می گیرد.   

فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از ثبت نام 347 مشترک در طرح بهینه سازی موتورخانه در استان کردستان خبر داد و گفت : از تعداد کل ثبت نام کنندگان 149 مورد تمام مراحل بهینه سازی و اصلاح موتورخانه نهایی شده که تعداد آپارتمان های تحت پوشش 315 مورد را در برمی گیرد که متراژ آنان 142 هزار متر مربع می باشد.

فعله گری در ادامه این خبر اضافه کرد: اجرای طرح بهینه‌سازی و اصلاح رایگان موتورخانه‌های تاسیسات گرمایشی برای هر مشترک شرکت گاز استان کردستان  به میزان 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی در مصرف سوخت به دنبال دارد که با اصلاح موتورخانه های 149 مورد انجام گرفته 1میلیون و 136 هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده است.

این مقام مسئول یادآور شد : برای اجرای طرح فوق الاشاره تاکنون 12 میلیارد و 890 میلیون و 250 هزار ریال هزینه به مجریان این طرح پرداخت گردیده است.

وی تاکید کرد: متقاضیان اجرای این طرح در موتورخانه‌های تاسیسات گرمایشی خود می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت ملی گاز ایران به نشانی NIGC.ir و انتخاب گزینه "طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها" نسبت به ثبت شماره اشتراک و دریافت خدمات طرح اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان یادآور شد: شرکت گاز برای بهینه‌سازی موتورخانه‌های تاسیسات گرمایشی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری به ازای هر مترمکعب میانگین مصرف دو سال آخر مشترکان مشمول، تا سقف هشت هزار ریال هزینه می‌کند که شامل تنظیم مشعل، عایقکاری و نصب ضدرسوب مغناطیسی است.

در ادامه این جلسه حامد روحی رئیس واحد بهینه سازی مصرف انرژی گزارش مبسوطی از اقدامات انجام گرفته در حوزه صرفه جویی انرژی های آب ، برق و گاز ارائه و اهداف واحد را برای سال 1401 تشریح کرد.