با گازرسانی به 3 روستای باقیمانده زیر 20 خانوار در شهرستان قروه ، قطار توسعه عدالت اجتماعی از ایستگاه آخر هم گذشت
به مناسبت گرامیداشت ایام الله مبارک هفته دولت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهید رجایی و شهید باهنر گازرسانی به 3 روستا در شهرستان قروه با حضورمهندس حسین الماسی فرماندار قروه و مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان، مدیران ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، اهالی منطقه رئیس و کارکنان اداره گاز شهرستان قروه و عوامل اجرایی پروژه گازرسانی در روز دوشنبه مورخ 08/06/1400 در روستای حسین آباد کنکره شهرستان قروه به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری مدیر عامل در آیین بهره برداری از این پروژه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت : با گازرسانی به روستاهای استان ضمن تامین انرژی برای ساکنان و کمک به صنایع در مهار آلاینده های زیست محیطی باعث کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها می گردد.

وی افزود : با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شایانی نموده و باعث رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به مجتمع روستای حسین آباد کنکره شهرستان قروه اظهارداشت : در حالیکه هدف استراتژیک شرکت ملی گازایران ، گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است ولی برای افزایش رفاه و توسعه عدالت اجتماعی روستاهایی که کمتر از 20 خانوار جمعیت داشته ولی در مسیر خط لوله انتقال گاز قرار داسته اند هم ازاین نعمت بهره مند گردیده اند و 3 روستای مجتمع روستای حسین آباد کنکره جزء این موارد می باشد.

فعله گری گازرسانی بخش صنعتی را مهم دانست و اضافه کرد : به مناسبت ایام مبارک هفته دولت 13 واحد صنعتی به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و کار اجرایی در 37 واحد صنعتی دیگر فعال می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد متراژ شبکه گذاری برای پروژه های بخش صنعتی و روستایی را 450 هزار متر عنوان کرد.

وی یادآورشد : اجرای این پروژه ها در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی 90 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان به این نکته مهم اشاره کرد که در شهرستان قروه 123 روستا دارای سکنه وجود دارد که تاکنون 121 روستا به شبکه سراسری گاز وصل شده و 2 روستای باقیمانده دراواخر اتمام پروژه بسر می برد و به این ترتیب شهرستان قروه تنها شهرستان کل کشور است که کل جمعیت آن در بخش شهری و روستایی تحت پوشش گازطبیعی قرار دارد. 

در ادامه این مراسم مهندس الماسی فرماندار شهرستان قروه  در مورد دشواری اجرای پروژه های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت : اجرای پروژه های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می باشد ساده تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی ، دره ها و رودخانه های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می گردد اجرای پروژه های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می نماید هم هزینه بر باشد و هم زمان بر.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این 3 روستا ، که در نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگرشرکت گاز استان کردستان به بارنشسته است و رسیدن گازطبیعی به این مناطق نقطه عطفی در تاریخ ارائه خدمات  محسوب می گردد که کل جمعیت و ساکنان شهر و روستا بطور کامل تحت پوشش گاز طبیعی باشند و جا دارد از زحمات مجموعه مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گازاستان کردستان تقدیر و تشکر گردد.    

فرماندارشهرستان قروه در پایان ضمن تبریک لقب گرفتن شهرستان قروه بعنوان اولین شهرستان سبز استان کردستان گفت : با ورود گاز به هر نقطه از استان علاوه بر تامین پایدار انرژی موجب کاهش مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها شده و حتی مهاجرت معکوس را بدنبال خواهد داشت واین عوامل تسریع بخش رونق تولید و افزایش محصولات کشاورزی و دامی خواهد بود.  

درپایان این مراسم رئیس شورای اسلامی روستای حسین آباد کنکره با ایراد سخنرانی مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان کردستان در گاز رسانی به این منطقه ابرازداشتند.

لازم به ذکر است هم اکنون تعداد مشترکین شهر و روستایی این شهرستان 52 هزاراشتراک می باشد که 36 هزار مورد در شهرها و  16 هزار مشترک ساکن روستاها هستند .