با حضور فرماندار شهرستان سقز؛به مناسبت هفته دولت افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 20پروژه گازرسانی در شهرستان سقز
در روز یکشنبه مورخ هفتم شهریور ماه همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته مبارک دولت افتتاح و آغاز عملیات 20 پروژه گازرسانی در شهرستان سقز با حضور مهندس کریمیان فرماندار شهرستان سقز ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، مدیران سازمانها و ارگان های دولتی شهرستان سقز ، رئیس و کارکنان ناحیه سقز ، کارکنان و عوامل اجرایی پروژه گازرسانی و اهالی مهمان نواز محل برگزاری مراسم به نمایندگی در روستای حاجی ممدان این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در  ابتدای مراسم افتتاحیه ، گفت: اینجانب ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت با توجه به شهرستان سقز دومین شهر بزرگ استان از لحاظ جمعیت می باشد مورد توجه ویژه و خاص قرار گرفته و با تعریف پروژه های فراوان روستای و صنعتی  سطح بهره مندی اهالی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی با جهش زیادی مواجه گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه بهره مندی هر چه بیشتر روستاهای شهرستان سقز هدف غایی این شرکت است اظهارداشت : به مناسبت این ایام مبارک 20 پروژه گازرسانی به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها شروع خواهد گردید و تحقق این اهداف سبب رشد و توسعه بسیار مطلوبی در زمینه تامین مستمر و مداوم انرژی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان شده و جهش زیادی در شاخص های رفاه و آسایش منطقه بوجود خواهد آورد.

وی در ادامه اظهار داشت : از تعداد 20   طرح گازرسانی شهرستان سقز 12 پروژه امروز به بهره برداری رسیده و 8 پروژه گازرسانی نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهید گردید که این 12 پروژه شامل گازرسانی به هفت روستا و پنج واحد صنعتی است. که در مجموع 64 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است که 28 میلیارد ریال در بخش کلنگ زنی هزینه می گردد.

مهندس فعله گری افزود : در شهرستان سقز تعداد 271 روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد گازرسانی به 256 روستا که جمعیتی بالاتر از 20 خانوار برخوردارست  امکان پذیر بوده که قبل از هفته دولت سال جاری تعداد 228 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار که با گاز دار شدن تعداد 7 روستا ، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی به 235 مورد ارتقاء می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش اظهارداشت : ضریب نفوذ در جمعیت شهری شهرستان سقز100 درصد بوده و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی این شهرستان 92 درصد بوده که با گاز دار شده  این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به 95 درصد می رسد  که در هر 2 مورد از میانگین کشوری بالاتر می باشد.

در ادامه مراسم  افتتاحیه کامیل کریمیان فرماندار شهرستان سقز ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان حاضر و اهالی محل در برگزاری مراسم  اظهار داشت : ارزشمند بودن گاز طبیعی بر کسی پوشیده نیست و با اتمام هر طرح گازرسانی برای مردم آن منطقه رفاه و آسایش به ارمغان می آورد و به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داریم .

فرماندار شهرستان سقز در ادامه اظهار داشت: مدیریت و کارکنان زحمت کش شرکت گاز استان کردستان از هیچ کوششی در جهت توسعه زیر ساخت های تامین مستمر و همیشگی انرژی گاز طبیعی دریغ نورزیده و همیشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسایش قدم برداشته اند.