شرکت گاز استان کردستان با افتتاح و کلنگ زنی 112 طرح به استقبال هفته دولت می رود
مهندس احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام دولت رجایی و باهنر، گفت : شرکت گاز استان کردستان با افتتاح و کلنگ زنی 112 طرح به استقبال هفته دولت می رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در باره اهمیت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت : هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه دو شخصیت فداکار انقلاب، محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر است که به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است. هفته دولت فرصتی است مغتنم برای سازمان های دولتی تا گزارش های مستند و ملموسی را با توجه به دستاورد و برنامه های یک ساله و در دست اقدام خود برای اذهان عمومی ارایه کند.

وی افزود : در هفته دولت سال جاری 86 طرح و پروژه گازرسانی افتتاح می گردد که شامل افتتاح 23 پروژه گازرسانی روستایی و 63 واحد صنعتی می باشد.

فعله گری یادآور شد :  با گازرسانی به 23 روستای استان کردستان در هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان از 1 هزار و 402روستا به 1 هزار و 425 روستای گازدار افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به فعال بودن عملیات اجرایی گازرسانی در 125 روستا ، اظهار داشت : مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، این شرکت اهتمام دارد که تمامی روستای بالای 20 خانوار این استان را تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گازرسانی متصل نماید.

مهندس فعله گری با اشاره به اینکه درصد نفوذ گاز طبیعی در خانوارهای روستائی به بیش از96 و نیم درصد رسید، افزود: با گازدار شدن این تعداد از روستاها بیش از   680  خانوار به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه خواهند شد.

وی گفت: برای اتمام 23 روستای گازدار شده اعتباری بر 220میلیارد ریال هزینه شده است .

وی خاطر نشان کرد: در هفته مبارک دولت سال جاری تعداد روستاهای قابل بهره برداری هر شهرستان به ترتیب زیر می باشد : شهرستان بیجار 11 روستا ، شهرستان سقز 7 روستا ، شهرستان سنندج 1 روستا ، شهرستان قروه  1  روستا ، شهرستان دیواندره 3  روستا

وی در ادامه گفت: در بخش صنعتی نیز تعداد  63 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند می گردند که بالغ بر 178 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه گازرسانی را این گونه تشریح کرد: شروع عملیات اجرایی به 17پروژه گازرسانی روستایی ، گازرسانی به 6 واحد صنعتی و مقاوم سازی 3 واحد ساختمانی با اعتبار 670 میلیارد ریال از جمله برنامه های گرامیداشت هفته دولت سال جاری است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش بیان داشت : پروژه های گازرسانی قابل افتتاح و   بهره برداری و نیز کلنگ زنی این شرکت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت 112 طرح و پروژه با اعتبار 107 میلیارد تومان در دو حوزه گازرسانی به روستاها و گازرسانی به واحدهای صنعتی و مقاوم سازی 3 پروژه ساختمانی را در بر می گیرد.