هیئت حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران از شرکت گاز استان کردستان بازدید کردند
رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران بهمراه معاون و مسئول منطقه 4 حسابرسی روز شنبه مورخه دوازدهم مرداد ماه سال جاری از شرکت گاز استان کردستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این بازدید و جلسه هیات رئیسه که به این مناسبت برگزار گردید مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در ابتدا به تشریح عملکرد شرکت گاز استان پرداخت و گفت: استان کردستان دارای 32 شهر و 1603 روستای دارای سکنه است که گازرسانی به 1 هزار و 505 روستا امکان‌پذیر است که تاکنون 31 شهر و 1 هزار و 177 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌باشد.

فعله‌گری در مورد ضریب نفوذ گاز طبیعی در دو بخش شهری و روستایی اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 9/99 درصد و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی 88 درصد است که در مجموع کل ضریب نفوذ در جمعیت شهری و روستایی تحت پوشش گاز استان کردستان به 4/96 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود: تاکنون 1452 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی، 10 هزار و 300 کیلومتر شبکه‌گذاری شهری و روستایی که 6931 کیلومتر معادل 68 درصد در بخش روستایی و 3296 کیلومتر معادل 32 درصد در بخش شهری انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 2205 مورد صنایع استان و  52 جایگاه CNG گازدار شده اند، گفت: در سال جاری عملیات گازرسانی به 200 روستا و 210 واحد صنعتی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در استان در حال فعالیت و اجرای پروژه می‌باشند.

وی بافت کوهستانی، سردسیر و کوتاه بودن فصل کاری را از مشکلات توسعه خدمات گازرسانی در روستاهای استان کردستان دانست و گفت: جهت بالاتر بردن بازخورد اقدامات توسعه‌ای بخش روستایی، بیشترین تمرکز شرکت بر روی گازرسانی به روستاهای با خانوار بالا معطوف شده است.

در این جلسه 5 ساعته تعدادی از روسای واحدهای ستادی شرکت گاز استان کردستان مواردی را در خصوص محدودیت‌ها، موانع و مشکلات در سد راه ارائه خدمات مطلوب‌تر ارائه دادند.

علی نقدی رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان کردستان گفت: خدمت‌رسانی به مردم منطقه محروم استان کردستان عبادت است و از تمام زحمات و تلاش‌های کارکنان شرکت گاز استان کردستان که در امر خدمت‌رسانی به مردم شریف استان کردستان و بخصوص مناطق مرزی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده تشکر و قدردانی می‌نمایم.

وی  افزود: خدمت‌رسانی و رضایت‌مندی ارباب رجوع باید در بهترین سطح ممکن صورت گیرد زیرا با توجه به موقعیت جغرافیایی و سردسیر بودن استان کردستان باید تلاش وافر در جهت ارائه خدمات مستمر و مداوم به مردم صورت گیرد.

نقدی با اشاره به اقدامات خوب شرکت گاز استان کردستان، گفت: با توجه به گزارش ارائه شده مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، این شرکت در زمینه‌های مختلف از طراحی شبکه گرفته تا تعمیرات اورهال و راه‌اندازی هیترهای استان، تحلیل شبکه‌های گازرسانی و ... اقداماتی انجام داده که صرفه‌جویی مالی را به دنبال داشته است که این امر جای بسی تقدیر و تشکر را دارد.

رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران در پایان سخنانش به اهداف، وظایف و دامنه فعالیت واحد حسابرسی داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: شناسایی و مدیریت ریسک، تعامل با گروه‌های مختلف راهبردی شرکت‌ها، حصول از صحت و قابل اعتماد و به موقع بودن اطلاعات مالی، آشنایی کارکنان با خط مشی‌ها، قوانین و مقررات، حصول اطمینان از قابلیت برنامه‌ها، طرح‌ها و اهداف و حصول اطمینان از کیفیت و بهبود مستمر فرآیندهای کنترلی شرکت از مهم‌ترین وظایف و دامنه فعالیت‌های حوزه حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران است.