شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل گاز کردستان در جریان بازدید از پروژه های گاز رسانی شهرستان کامیاران؛ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی شهرستان کامیاران به مرز 97 درصد رسید
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، به‌همراه جمعی از مسئولین ستادی ، از چگونگی روند گازرسانی به روستاهای شهرستان کامیاران بازدید به‌عمل آورد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری، در حین بازدید از روند اجرای پروژه های گاز رسانی در شهرستان کامیاران اظهار داشت : این شهرستان دارای 152 روستا دارای سکنه است که 135 روستا از قابلیت گازرسانی برخوردارست که در حال حاضر 123 روستا تحت پوشش گاز طبیعی است .

 وی افزود : ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 93 درصد است که در مجموع حدود 97 درصد از جمعیت کل شهرستان کامیاران از گاز طبیعی بهره منداند .

وی در ادامه گفت: در حال حاضر گازرسانی به 4 مجتمع  روستایی در شهرستان کامیاران فعال است ؛ پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی بلوچه شامل 5 روستا ، گازرسانی به مجتمع روستایی پشآباد  شامل 3 روستا ، مجتمع روستای نشور  که شامل 2 روستا و مجتمع روستایی مروارید که شامل 4 روستا می باشد.

فعله گری تاکید کرد  : با گازرسانی به مجتمع های اشاره شده 14 روستا گازدار شده و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به بالاتر از 96 درصد می رسد.

مهندس فعله گری در حین بازدید از مجتمع روستای بلوچه ضمن تشکر از عوامل اجرایی این پروژه را این گونه تشریح کرد : برای اتمام این پروژه که شامل روستاهای بلوچه ، کانی هنگه ، کره پوان ، پرتاله و چشمه کبود می باشد نیاز است حدود  20 کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن در قطرهای مختلف صورت گیرد و پیش بینی می گردد 105 انشعاب نصب گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان بازدید از پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی بلوچه در مورد افتتاح پروژه های گازرسانی روستایی در هفته دولت بیان داشت : 3 روستای شهرستان کامیاران به نام های لاین ، مروارید و کچله در هفته دولت به بهره برداری می رسد و کلنگ زنی چندین پروژه صنعتی و روستایی نیز انجام می گیرد.

در پایان بازدید از پروژه های گاز رسانی مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از ناحیه کامیاران نیز بازدید بعمل آورد واز نزدیک با کارکنان دیدار و گفتگو کرد ، در این دیدار مهندس بهزاد خسروی رئیس ناحیه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ، مشکلات و خواسته های خود را بیان کردند.

کامیاران یکی از شهرهای استان کردستان و مرکز شهرستان کامیاران است که در فاصله 65 کیلومتری جنوب سنندج و 55 کیلومتری شمال شهر کرمانشاه واقع شده‌است. شهرستان کامیاران از سمت شمال با شهرستان سنندج ، از سمت غرب با شهرستان سروآباد ، از سمت جنوب با استان کرمانشاه و از سمت شرق با شهرستان دهگلان هم مرز می باشد.

لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای 33 هزار و 413  مشترک در بخش های مسکونی ، تجاری و صنعتی است که 19 هزار و 547 مشترک در شهرها و 13 هزار و 866 مشترک در روستاها ساکنند . 

 
A+ A-