شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛گاز رسانی به صنایع در سال گذشته جهش بسیار خوبی را تجربه نموده است
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 98 گازرسانی به صنایع جهش بسیار مطلوبی را تجربه نموده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بیان داشت : در راستای منویات مقام معظم رهبری )مدظله ) و نام گذاری سال 98 به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه گردیده است.

  وی  در ادامه سخنانش در مورد تعداد صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد چنین گفت: تعداد صنایعی که مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان کردستان توسط کمیته مرتبط شناسایی شده 1 هزار و 113 واحد صنعتی می‌باشدکه تعداد 63 واحد غیر فعال می باشد.

فعله‌گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد قبل از مصوبه در سال 95 تعداد 99 واحد، سال 95 تعداد 30 واحد، در سال 96 تعداد 83 واحد، سال 97 تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده 94 واحد بوده که سالانه جایگزین 29 میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

 فعله‌گری خاطر نشان کرد: برای سال 98 برای گازرسانی به 215 واحد صنعتی برنامه‌ریزی انجام گرفته بود  که تا پایان سال به 221 واحد صنعتی گازرسانی صورت گرفت که بیشتر از میزان پیش بینی بود.

 این مقام مسئول اظهارداشت : برای گازرسانی به 221 واحد صنعتی گازرسانی در سال گذشته 140 کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته و جایگزینی 30 هزار متر مکعب گازطبیعی به جای سوخت های مایع محقق گردیده است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش در مورد اهداف گاز رسانی به صنایع در سال 99 که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله) سال جهش تولید نام گذاری شده است چنین گفت : با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبکه های گازرسانی در سراسر استان کردستان زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری فراوان و مداوم فراهم شده و تحقق جهش تولید در سال جاری در قسمت تامین انرژی برای استان کردستان قابل دسترسی است. 

 
A+ A-