شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ، دریافتی و سطح رفاه کارکنان پیمانکاری را بهبود بخشیده است
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل میزان دریافتی و سطح رفاه کارکنان پیمانکاری شرکت گاز استان کردستان با بهبود مواجه شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری با بیان این مطلب، اظهار کرد: فلسفه وجودی قانون کار حمایت از حقوق کارگران از یک طرف و از طرف دیگر ایجاد مناسبات صحیح روابط کار بین کارگر و کارفرما است که حقوق هر کدام از طرفین روابط کار در چهارچوب مشخصی باشد و به همین دلیل طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت گاز استان کردستان نهایی و به مرحله اجراء درآمد.

  وی افزود : ایجاد انگیزه در کار،ایجاد تعادل در بازار کار،هم افزایی بین کارگر و کارفرما مهم بوده و اجرای این طرح راه را برای ارتباط موثر و افزایش بهره وری بین نیروی کار و کارفرما هموار نموده است.

فعله گری درباره ضرورت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل گفت: پرداخت بدون تبعیض حقوق و دستمزد  برای انجام کارهای هم ارزش از حقوق اولیه نیروی کار است . پیمانکارانی که تحت هر شرایطی با شرکت‌های پیمان دهنده قرارداد داشته و فعالیت می‌کنند باید از طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه اصلی تبعیت کنند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مزایای اجرای این طرح این گونه برشمرد : این طرح مزیت های بسیاری برای کارکنان پیمانکاری  و هم کارفرمایان دارا بوده  و بزرگترین مزیت طرح طبقه بندی مشاغل این است که فرد بعد از گذراندن دوران کاری و افزایش سوابق و بالا رفتن مدرک تحصیلی و یا کار مفید و موثرکه مورد رضایت کارفرما باشد می تواند ارتقاء شغلی یافته و در گروه بالاتر شغلی قرار گیرد .

 این مقام مسئول تصریح کرد : در این طرح مشاغل با توجه به پیچیدگی و مهارت های مورد نیاز ضرایب بیشتری    می گیرند و همچنین هر چه سابقه فرد بیشتر شود گروه شغلی وی بالاتر می رود. پائین ترین حقوق همان دستمزدی است که توسط وزارت کار هر ساله اعلام می گردد .

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه بیان داشت : کارکنانی که از نظر نوع وظایف و سطح مسئولیت ها شرایط مشابهی دارند در یک گروه قرار می گیرند و به این ترتیب حقوق یکسانی دریافت می کند و در هنگام انعقاد قرارداد نوع شغل برایشان تعریف می گردد.

فعله گری هدف از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را جبران خدمت ، ارتقای انگیزش و بهره وری کارکنان و حفظ و صیانت از نیروی انسانی شاغل در سازمان‌ها دانست و گفت:نظام طبقه بندی مشاغل باید متناسب با تحولات تکنولوژیکی و تغییرات روزافزون نظام اقتصادی و روابط کار صنعتی و همچنین نیازهای نوین شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی انعطاف پذیر بوده و موجب ارتقای  بهره وری نیروی کار و افزایش تولید و بهبود خدمات در سازمان ها شود .

 مهدس فعله گری در خصوص اهداف طرح طبقه بندی مشاغل نیزگفت: سرعت بخشیدن و شفافیت از اهداف این طرح است که اجرای صحیح آن باعث افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ایجاد تعادل در بازار کار، پاسخگویی به  نیازهای سیستم جبران خدمت، هم افزایی بین کارگر و کارفرما و در نهایت کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و ممانعت از اعمال نظرهای فردی می‌شود .

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش اظهار داشت : در سال 98 طرح طبقه بندی مشاغل برای 874 نیروی پیمانکاری اجراء گردید و موجب شد 40 درصد حقوق کارکنان پیمانکاری بهبود یافته وبا 36 درصد افزایش عمومی حقوق درسال گذشته مجموع افزایشات بیش از 75 درصد بوده و بودجه ای معادل 50 میلیارد ریال در بر داشته است.

 
A+ A-