شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه تقدیر از پیشنهاددهندگان برتر؛ با نظام مشارکت همه‌ی کارکنان در سرنوشت سازمان خود سهیم هستند
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه نظام مشارکت که برای تقدیر از پیشنهاددهندگان برتر در روز چهارشنبه مورخ 98/11/30 در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید توانمند کردن کارکنان سازمان و رشد و تعالی را در گرو نظام پیشنهادات دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری نیروی انسانی را عامل اصلی رشد و توسعه سازمانی دانست و اظهار داشت: در دنیای رقابتی و پرنوسان امروزی، نیروی انسانی بیشتر از هر زمانی ارزش و نقش خود را در پیشبرد اهداف و محقق کردن خواسته‌های سازمانی اثبات کرده است.

مهندس فعله‌گری تاثیر نیروی انسانی بر موفقیت هر سازمان را این‌گونه توصیف کرد: امروزه دیگر بر هیچ جامعه و سازمانی پوشیده نیست که نیروی انسانی مهم‌ترین عامل در حل مسائل و مشکلات، ایجاد دانش، تکنولوژی، روش‌های نوین انجام کار و تولید محصول و خدمات جدید است.

وی افزود: توفیق و ماندگاری سازمان‌ها در گرو دانش و مهارت انسانی است به دلیل این که تنها عامل پدیدآورنده ارزش افزوده است و هرچه این نیرو کارآمدتر و باانگیزه‌تر بوده و از دانش، آگاهی و تخصص روز بیشتر برخوردار باشد قابلیت تطبیق و سازگاری سازمان را با محیط متغیر و غیرقابل پیش‌بینی بیشتر می‌کند.

فعله‌گری یادآور شد: نظام پیشنهادات، فرآیندی است که می‌توان با بکارگیری آن، از فکر و اندیشه کارکنان برای شناسایی مسـائل و حـل آن‌ها بهره گرفت و این تفکرات را تا بالاترین سطوح تصمیمات مدیریتی‌ پیش برد. این ابزار در واقع، تلاشی برای افزایش روحیه همگرایی و مشارکت کارکنان و ارج نهادن به ایده‌ها و نظرات آنها برای تحول آفرینی در سازمان‌هاست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: نظام پیشنهادات می‌تواند ارائه‌کننده طرح‌ها و روش‌های نوین ارائه خدمات باشند و با فرهنگ‌سازی نظام مشارکت همه‌ی کارکنان خود را در سرنوشت سازمان سهیم دانسته و برای رشد و تعالی آن تلاش مضاعفی را از خود به نمایش می‌گذارند.

مهندس فعله‌گری افزایش توانمند و قدرتمند کردن سازمان را در گرو فرهنگ‌سازی نظام پیشنهادات دانست و بیان داشت: با رشد و توسعه جامعه و پیچیده شده روابط اجتماعی، مسائل و مشکلات سازمان‌ها نیز پیچیده و متنوع گردیده که بایستی با خرد جمعی راهکارهای نوین حل مسائل و ارائه خدمات مطلوب‌تر را فراهم نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان توضیحات خود این چنین گفت: نظام مشارکت یکی از مهم‌ترین کارگروه‌های هر سازمان است که کارکنان را به آینده آن سازمان وصل می‌کند ولی بایستی بازخور پیشنهاد هر فرد و میزان تاثیرگذاری که در حل مشکلات بوجود آورده است منعکس گردد.

در پایان جلسه سیروس علیرمائی رئیس برنامه‌ریزی و مدیر تعالی شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: نظام پیشنهادها از طریق ایجاد حس شایستگی و صلاحیت، ذهنیت و بینش بهبودجویانه و چالشی به کارکنان این توانایی را در آنان القاء می‌کند که با تاثیرگذاری و قدرت مسئله و داشتن قدرت اختیار و پاسخگویی، به سراغ مسائل و مشکلات رفته و از طریق قدرت اندیشه و خلاقیت برای حل آنها راه حل و ایده بیاورند.

وی در پایان سخنانش ضمن ارائه گزارش مبسوطی از دبیرخانه نظام مشارکت برنامه‌های آتی برای افزایش میزان شرکت کارکنان در ارائه پیشنهاد را تشریح کردند.

در پایان این جلسه از پیشنهاددهندگان برتر تقدیر بعمل آمد.

 
A+ A-