شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان؛ در 8 ماهه منتهی به آخر آبان ماه سال جاری بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد مصرف گاز طبیعی در استان کردستان چنین گفت: در 8 ماهه منتهی به آخر آبان ماه سال جاری مشترکین بیش از 1 میلیارد و 636 میلیون و 409 هزار و 833 مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشانگر افزایش یک درصدی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری با اشاره به مصرف گاز در مدت مشابه سال قبل افزود: مشترکان شرکت گاز استان کردستان در 8 ماهه منتهی به آخر آبان ماه سال 97 با مصرف 1 میلیارد و 624 میلیون و 850 هزار و 428 متر مکعب نسبت به سال جاری گاز طبیعی کمتری مصرف کردند.

فعله‌گری آمار مصارف آبان ماه سال جاری را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه نمود و بیان داشت: مصرف آبان ماه سال گذشته 289 میلیون و 589 هزار و 341 متر مکعب بوده که کنتور مصارف در آبان ماه سال 98 عدد 270 میلیون و 13 هزار و 645 متر مکعب را نشان می‌دهد که کاهش 7 درصدی را نمایانگر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان پر مصرف‌ترین روزهای آبان ماه سال جاری و سال 97 را اینگونه توصیف کرد: پرمصرف‌ترین روز آبان ماه سال 97 روز پانزدهم با مصرف 7 میلیون و 717 هزار و 872 متر مکعب بوده و در سال جاری نیز روز بیست و هشتم با مصرف 9 میلیون و 813 هزار و 303 متر مکعب بوده که نسبت به پرمصرف‌ترین روز آبان ماه سال 97 افزایش 27 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد تداوم خدمات شرکت گاز استان کردستان گفت: در چند سال اخیر با بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های خطوط انتقال و شبکه‌های گازرسانی روند تداوم خدمت‌رسانی به مردم شریف، نجیب و خونگرم استان کردستان از وضعیت مطلوبی برخوردارست.

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: با اقزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال جاری صرفه‌جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه (18 الی 21 درجه سانتیگراد) شرکت گاز استان کردستان و شرکت ملی گاز ایران را در ارائه خدمات مستمر یاری داده و هم مبلغ کمتری را در قبوض گاز بهاء شاهد باشند.

لازم به ذکر است تعداد مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی از مرز 528 هزار مورد عبور نموده است. 

 
A+ A-