شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی؛ مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از امور HSE بازدید کردند
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از رؤسای ستادی به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی از واحد HSE بازدید و با کارکنان این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان؛ در این جلسه مهندس احمد فعله‌گری ضمن تبریک به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی اظهار داشت: ایمنی را مصونیت در برابر آسیب‌های ناشی از حوادث، اعم از طبیعی و غیرطبیعی معنا کرده‌اند. از آن جایی که نمی‌توان به ایمنی به صورت صد در صد دست یافت، کارشناسان معمولاً از اصلاحاتی نظیر «ارتقاء ایمنی» و «سطح پیشرفت ایمنی» استفاده می‌کنند.  

 وی افزود: سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد، لذا در کشورهای پیشرفته، یکی از اهداف دولت‌ها، حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست‌یابی به حداکثر توسعه است. هدف از نامگذارى این روز به عنوان روز ملى ایمنى و آتش‌نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ می‌باشد.

فعله‌گری افزایش ضریب ایمنی در مقطع زمان حساس کنونی را با اهمیت توصیف کرد و اضافه کرد: در برهه زمانی خاص امروز که شرایط شدید تحریم بر کشور حاکم است حوزه ایمنی و حفاظت نیاز به آماده‌باش دائمی داشته و در زمان بروز حوادث و شرایط اضطراری به واکنش سریع و منطقی نیازمند است و نقش حساس و کلیدیHSE  در چنین زمان‌هایی مشهود است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان حوزه فعالیت HSE را بسیار گسترده دانست و بیان داشت: انجام وظایف در حوزه پدافند عامل و غیرعامل، نظارت بر نحوه عملیات اجرایی شبکه و انشعابات، بهداشت کارکنان، حفاظت محیط زیست، کنترل و نظارت بر وضعیت آرگونومی ساختمان‌ها و تجهیزات نیاز به همت و تلاش چندین برابر دارد.

  در ادامه این جلسه مهندس خسروی رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت گاز کردستان، در ارتباط با وظایف اصلی واحد ایمنی و آتش‌نشانی گفت: وظایف واحد ایمنی و آتش‌نشانی در صنعت نفت بسیار حائز اهمیت بوده و ایمنی و بهداشت سیستمی است متشکل از چهار عنصر انسان، محیط، تجهیزات و مواد و هدف اصلی این سیستم، حذف، پیشگیری کنترل حوادث و بیماری‌ها می‌باشد که جهت جلوگیری از ظهور و بروز مخاطرات آموزش‌های لازم به کارکنان و مشترکین مدنظر این واحد قرار گرفته است.

 وی ضمن بر شمردن اهمیت ایمنی در کار، اظهار داشت: امروزه در دنیا به سیستم ایمنی با دیدگاه علمی و پیشرفته نگریسته می‌شود که در آن کنترل مجموعه ضایعات، بهداشت، محیط زیست و تغییرات محیط بسیار سختگیرانه مورد توجه است در صنعت گاز نیز هدف پیشگیری از حوادث افراد و تاسیسات و افزایش راندمان کار، حفظ محیط زیست و بهداشت کار و نهایتاٌ تامین مستمر، مداوم و با کیفیت و استاندارد و اقتصادی جریان گاز به منظور رضایت مشترکین است.

 خسروی در پایان اظهاراتش گفت: دستورالعمل‌های صدور پروانه انجام کار، لوازم حفاظت فردی و همچنین فرم گزارش سه ماهه عملکرد ایمنی مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و اصلاحات موردنظر در فرم‌های جدید مدنظر قرار گرفت.

 در پایان جلسه مهندس شهاب علیدی رئیس امورHSE  ضمن تشکر از حضور مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و تشکر از توجه ویژه مدیریت به امورHSE  بیان داشت: تمام سعی و تلاش کارکنان این مجموعه جلوگیری از بروز حوادث بوده و با بازدیدهای متوالی، تنظیم و تکمیل فرم‌های آنومالی سعی دارد خطاها به حداقل ممکن کاهش یابد.

 
A+ A-