شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
همزمان با هفته دولت 80 پروژه صنعتی در استان کردستان گازدار می‌شوند
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر، گفت: 80 پروژه گازرسانی صنعتی همزمان با هفته دولت در استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تعداد 1 هزار و 34 واحد صنعتی برای گازرسانی شناسایی گردیده است.

فعله‌گری به شتاب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنعتی اشاره کرد و اضافه کرد: در سال تعداد 97 واحدهای صنعتی که از گاز طبیعی بهره‌مند گردید 94 واحد بوده و برای سال 98 گازرسانی به 210 واحد صنعتی برنامه‌ریزی گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: در هفته مبارک دولت سال جاری تعداد 80 پروژه گازرسانی صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای این طرح‌ها 61 هزار و 120 متر شبکه اجرا شده که برای اجرای این پروژه‌های صنعتی 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد چگونگی بهره‌مندی صنایع از یارانه مصوبه شورای اقتصاد چنین گفت: سقف استفاده از تسهیلات یارانه‌ای شورای اقتصاد برای هر صنعت 2 میلیارد و 400 میلیون ریال می‌باشد که بر اساس میزان سوخت هر واحد صنعتی محاسبه می‌گردد.

مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره پروژه‌های قابل بهره‌برداری شرکت گاز استان کردستان در هفته دولت در بخش صنایع بیان داشت: هفته دولت امسال گازرسانی به 5 واحد صنعتی شهرستان بیجار، دهگلان یک واحد، دیواندره 4 واحد، سقز 19 واحد، سنندج 19 واحد صنعتی و ایستگاه CGS دوم، قروه 6 واحد صنعتی، کامیاران 5 واحد صنعتی، مریوان 12 واحد صنعتی و در شهرستان مرزی بانه گازرسانی به 7 واحد صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان جزء برنامه‌های افتتاحیه خواهد بود.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 12 شهرک صنعتی و 2 هزار و 134 صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت‌رسانی CNG گازرسانی صورت گرفته است که با افتتاح 80 پروژه صنعتی جدید در هفته دولت امسال تعداد صنایع برخوردار از گاز به 2 هزار و 214 مورد افزایش می‌یابد که با احتساب جایگاه‌های CNG و نیروگاه سیکل ترکیبی صنایع تحت پوشش گاز طبیعی 2 هزار و 267 مورد می‌باشد.

 
A+ A-