شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
بازدید مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از پروژه‌های گازرسانی به روستاهای شهرستان بانه
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در جریان بازدید از پروژه‌های شهرستان بانه گفت: این شهرستان که در نقطه صفر مرزی قرار دارد برای تامین سوخت و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها در اولویت گازرسانی قرار داشته و به علت هم مرز بودن با کشور عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که در حال حاضر 29 روستای شهرستان مرزی بانه در قالب 4 پیمان مجزا در حال انجام است که مبلغ اعتبارات پروژه‌های مذکور حدود 120 میلیارد ریال در بخش اجراء و تامین کالا می‌باشد که از محل اعتبارت بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه تامین می‌گردد.

وی افزود: گازرسانی به این تعداد روستا در قالب 4 پیمان شامل گازرسانی به مجتمع‌های روستایی سارتکه، سوراو ، بیاندره و  تاژان در حال انجام است که تمامی پروژه‌ها در اواخر سال 97 عملیات اجرایی آنها شروع و در سال جاری به اتمام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: با نهایی شدن پروژه‌های گازرسانی به این 29 روستا پیش‌بینی می‌گردد 116 هزار و 994 متر شبکه‌گذاری صورت گیرد که تاکنون 23 هزار و 991 متر اجراء گردیده و تعداد 666 مورد انشعاب نیز برای نصب پیش‌بینی گردیده وی همچنین اظهار امیدواری کرد در هفته دولت سال جاری 8 روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 280 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی در پایان با تاکید بر نقش و جایگاه گاز طبیعی در بالا بردن میزان رفاه و آسایش خانوارهای روستایی بیان کرد: گاز می‌تواند عاملی مؤثر در ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها و رونق بخشی اقتصاد روستایی باشد.

لازم به ذکر است شهرستان بانه از 161 روستای قابلیت گازرسانی برخوردارست که تا پایان تیرماه سال 98 تعداد 123 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده است.

 
A+ A-