شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به میزبانی شرکت گاز استان کردستان؛ بیست و ششمین نشست تخصصی کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز برگزار گردید
بیست و ششمین نشست تخصصی کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران با حضور مهندس شکوهیان رئیس کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران و کارشناسان شرکت‌های گاز اردبیل، خراسان رضوی، یزد، آذربایجان شرقی، اصفهان و سمنان در روزهای سه‌شنبه مورخ 98/04/04 و چهارشنبه مورخ 98/04/05 به میزیانی شرکت گاز استان کردستان در سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در مراسم اختتامیه این نشست مهندس احمد فعله‌گری با اشاره به ماهیت کار گازرسانی و اینکه فضای کار در شرکت‌های گاز یک فضای پرخطر و پر ریسک است، گفت: به دلیل بحث خطرپذیری در شرکت گاز بایستی همه کارکنان خود را موظف به رعایت موارد ایمنی دانسته و بر رعایت دستوالعمل‌ها و مفاهیم ایمنی ایمان و اعتقاد راسخ داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، گفت: انجام کار در فضای بسته، ارتفاع و هرکدام از این‌ها به اندازه کافی پرخطر است و اگر الزامات و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم عواقب بدی به همراه خواهد داشت و باعث می‌گردد لطمات جبران‌ناپذیری به سیستم وارد گردد.

فعله‌گری با بیان اینکه خوشبختانه در استان کردستان با تلاش همکاران تاکنون سوانح ناگوار نداشته‌ایم و یا  بسیار جزیی بوده است، گفت: گاهاً به خاطر یک بی‌احتیاطی کوچک مسائلی پیش می‌آید که باعث اتفاقات جبران‌ناپذیری خواهد شد به همین دلیل باید در همه سطوح رعایت موارد ایمنی را مدنظر داشته و آن را علاوه در گفتار به رفتار عملی تبدیل نموده و به رعایت تک تک موارد متعهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با رعایت دقیق دستوالعمل‌های HSE و تمهیدات و احتیاط لازم در اجرای پروژه‌های گازرسانی کمتر شاهد مسائل ناگوار خواهیم بود و بایستی از حوادث و اتفاقات قبلی درس عبرت گرفته و به عنوان تجربه در برنامه‌های آینده آن را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: نظارت بر عملیات و پرو‍ژه‌های گازرسانی و همچنین پیمانکاران باید بسیار دقیق و مستمر صورت بگیرد و از کارشناسان بخش ایمنی و آتش‌نشانی درخواست کرد در هنگام بازدید از تاسیسات و ایستگاه‌ها به مسائل تخصصی ایمنی و بررسی مکانیکال تجهیزات دقت بیشتری به خرج دهند.

در ادامه این نشست مهندس شکوهیان رئیس کمیته ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی شایسته شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : تمام فعالیت‌های شرکت ملی گاز ایران بر اساس مدیریت ریسک برنامه‌ریزی گردیده و رعایت دستورالعمل‌ها و مفاد قوانین HSE جزء الزامات اجرای پروژه‌هاست.

شکوهیان با اشاره به اهمیت فرآیندگرا بودن برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران گفت: فرآیندگرا بودن باعث بهبود وضعیت و تسریع در امورات شرکت خواهد شد..

وی تصریح کرد: اگر مدیران سازمان‌ها به مسائل ایمنی و التزام عملی به مفاد قوانین HSE ایمان داشته باشند و آن را سرلوحه رفتار خود قرار دهند کمتر شاهد حوادث ناگوار خواهیم بود و طبق ارزیابی‌های امورHSE  شرکت ملی گاز در بررسی عملکرد شرکت گاز استان کردستان شاهد برنامه محور بودن الزامات و رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین HSE در همه زمینه‌ها بوده‌ایم و از زحمات و تلاش‌های مدیریت و کارکنان این شرکت تشکر و قدردانی می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق آموزش، تجهیزات ایمنی مناسب، اجرای سیستم آنومالی، ممیزی‌های دوره ای، اجرای مقررات صدور پروانه و موارد دیگر میتوان فعالیت‌ها را کنترل کرد و از تدوین دستوالعمل جدید صدور پرمیت در چهار فعالیت در سطح شرکت ملی گاز خبر داد.

در ادامه این جلسه مهندس خسروی رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز استان کردستان طی سخنانی عملکرد شرکت گاز استان کردستان در زمینه رعایت استانداردهای مسائل ایمنی را تشریح و در پایان اعضای کارگروه نظرات خود در زمینه بهبود مفاد قوانین و استانداردهای این بخش بیان نمودند.

 
A+ A-