شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان دیدار کرد
منصور مرادی نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه 18 خرداد ماه با مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار که معاون و جمعی از رؤسای واحدهای شرکت گاز استان کردستان نیز حضور داشتند، مهندس احمد فعله‌گری ضمن خیرمقدم به نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به تشریح گزارش عملکرد شرکت گاز استان پرداخت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه گازرسانی به شهرستان‌های مریوان و سروآباد در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: تلاشمان بر این است که در سال جاری تعدادی دیگر از روستاهای این دو شهرستان را گازدار نماییم.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون صد در صد جمعیت شهری شهرستان مریوان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند است و تعداد مشترکین این شهرستان 61 هزار مورد می‌باشد.

وی با اشاره به اجرایی شدن عملیات گازرسانی به تعداد 200 روستای استان کردستان در سال 98 طبق بند «ق» گفت: در شهرستان مریوان 151 روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد 137 روستا از قابلیت گازرسانی برخوردارست و در حال حاضر 87 روستا از گاز طبیعی برخوردار و عملیات گازرسانی در 18 روستای دیگر در حال انجام است و برنامه‌ریزی برای شروع گازرسانی در 9 روستای دیگر شهرستان مریوان در دست اقدام است.

فعله‌گری به روستاهای گازدار شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: شهرستان سروآباد برخلاف شهرهای دیگر از جمعیت تحت پوشش روستایی بیشتری برخوردار و 80 درصد جمعیت این شهرستان روستانشین و 20 درصد شهرنشین می‌باشند و تعداد روستاهای دارای سکنه 75 روستاست که 73 روستای آن قابلیت گازرسانی دارند که در حال حاضر 66 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار و فقط 7 روستا باقیمانده تا ظرفیت گازرسانی روستایی با جمعیت بالایی 20 خانوار تکمیل گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، در ادامه عنوان کرد: درخواست شرکت گاز استان از نماینده محترم مجلس تعامل بیشتر ادارات شهرستان‌های سروآباد و مریوان بخصوص اداراتی که در زمینه گازرسانی بطور مستقیم دخیل هستند از جمله اداره راه، محیط زیست، منابع طبیعی و مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با شرکت گاز استان کردستان برای پیشبرد اهداف در زمینه گسترش شبکه‌های گازرسانی است که این تعامل باعث می‌گردد سرعت گازرسانی به روستاها با شتاب بیشتری صورت گیرد.

فعله‌گری افزود: برای اجرای یک شبکه گازرسانی نیاز است علاوه بر تامین لوله در قطرهای مختلف، لوازم و تجهیزات و ایستگاه‌های موردنیاز بایستی مسیر عبور لوله نیز تحصیل و به کشاورزان خسارت پرداخت شود.

وی با اشاره به صعب‌العبور بودن مسیر گازرسانی به روستاهای حوزه اورامان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی شرکت گاز استان و مطرح شدن آن در سطح شرکت ملی گاز، موافقت گازرسانی به روستاهای ژیوار، سلین بلبر و سایر روستاهای این مسیر دریافت و تعدادی از آن‌ها در سال گذشته به اتمام رسیده و عملیات گازرسانی در تعدادی از روستاهای این حوزه در حال پیگیری است.

در ادامه این دیدار منصور مرادی نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر و ابراز خرسندی از دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، گفت: خدواند را شاکریم که این توفیق را به ما داده تا بتوانیم به مردم عزیز و قدرشناسمان خدمت کنیم و حال که این مسئولیت خطیر به ما سپرده شده باید در راستای خدمت به این مردم شریف و نجیب گام برداریم.

منصور مرادی اظهار داشت: شرکت گاز استان کردستان خدمات ارزنده‌ای در گازرسانی مستمر به استان کردستان و علی‌الخصوص شهرستان‌های مریوان و سروآباد ارائه داده که جای تشکر و قدردانی دارد.

مرادی گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان‌های مریوان و سروآباد در طول تاریخ از مرزهای این کشور دفاع کرده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نمایندگان مشکلات خاص خود را دارند زیرا از یک سو با کمبود بودجه و اعتبارات و از طرف دیگر با خواسته‌های مردم روبرو هستند اما در هر حال نمایندگان با توجه به ارتباط تنگاتنگ با مردم بایستی جوابگوی خواسته‌های آنان باشند.

وی در ادامه افزود: نمایندگان به دنبال مطالبات مردم هستند و عملکرد آنان به میزان تحقق مطالبات مردمی بستگی دارد و بایستی هدف نهایی تمامی مدیران در سطح استان در راستای تحقق خدمت‌رسانی و کاهش فقر و محرومیت در این استان باشد.

مرادی در پایان سخنانش ضمن تشکر از خدمات ارزنده و مطلوب شرکت گاز استان کردستان بیان داشت: استفاده از توان مدیران بومی استان باعث رشد و شکوفایی می‌گردد چون اینگونه مدیران با تعصب و پیگیری ویژه در صدد تحقق پیشرفت استان در جنبه‌های اقتصادی، معیشتی، خدماتی و اجتماعی بوده و می‌توانند مسبب خیزش فراوانی در امر توسعه استان کردستان شوند. 

 
A+ A-