شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار؛ از خدمات ارزنده شرکت گاز استان کردستان تقدیر به عمل آمد
در اولین حلسه شورای اداری شهرستان بیجار که با حضور مهندس ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار، حمدالله کریمی نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان امامان جماعت اهل تسنن و تشیع، تعدادی از مدیران کل ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی استان و رؤسای ادارات شهرستان بیجار که در روز یکشنبه مورخ 98/02/15 در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه بیجار برگزار گردید از خدمات ارزنده شرکت گاز استان کردستان در جهت گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرستان بیجار تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات همه‌ی مسلمانان جهان اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان در بلندترین نقطه جفرافیایی استان از لحاظ ارتفاع قرار گرفته و دارای هوای سرد و خشک می‌باشد و موردتوجه ویژه بوده تا سطح بهره‌مندی اهالی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی با جهش زیادی مواجه گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه بهره‌مندی هر چه بیشتر روستاهای شهرستان بیجار هدف غایی این شرکت است اظهار داشت: برنامه‌ریزی گردیده در سال 98 تعداد 28 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار گردد و تحقق این اهداف سبب رشد و توسعه بسیار مطلوبی در زمینه تامین مستمر و مداوم انرژی در سطح شهر و روستاهای شهرستان بیجار سبب شده و جهش زیادی در شاخص‌های رفاه و آسایش منطقه به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: در بخش صنعتی نیز برای گازرسانی به 15 واحد صنعتی محور بیجار به دیواندره برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مهندس فعله‌گری افزود: در شهرستان بیجار تعداد 235 روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد گازرسانی به 193 روستا که جمعیتی بالاتر از 20 خانوار برخوردار است امکان‌پذیر بوده که تا پایان سال 97 تعداد 145 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار و برای 28 روستا مراحل انتخاب پیمانکار انجام گرفته و با اتمام پروژه‌های در دست اقدام 2 هزار و 300 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری شهرستان بیجار 100 درصد و در جمعیت روستایی این شهرستان 78 درصد بوده که با گازدار شده روستاهای در دست اقدام ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به 93 درصد ارتقاء می‌یابد که در هر 2 مورد از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: از مهم‌ترین پروژه‌های سال 98 شهرستان بیجار می‌توان به گازرسانی به مجتمع روستایی گاوبازه، گازرسانی به مجتمع روستایی آل‌کبود، گازرسانی به روستای گل‌تپه طغامین و مجتمع شیرین بلاغ اشاره کرد که پیش‌بینی می‌گردد 200 میلیارد ریال هزینه در بر داشته باشد.  

در ادامه جلسه شورای اداری ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به اعضای حاضر در جلسه اظهار داشت: ارزشمند بودن گاز طبیعی بر کسی پوشیده نیست و با اتمام هر طرح گازرسانی برای مردم آن منطقه رفاه و آسایش به ارمغان می‌آورد و به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داریم.

فرماندار شهرستان بیجار در ادامه اظهار داشت: مدیریت و کارکنان زحمت‌کش شرکت گاز استان کردستان از هیچ کوششی در جهت توسعه زیرساخت‌های تامین مستمر و همیشگی انرژی گاز طبیعی دریغ نورزیده و همیشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسایش قدم برداشته‌اند.

وی در پایان سخنانش افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از شرکت‌های دولتی خدمت‌رسان است که بدون وقفه و با تلاش زیاد در جهت تامین گاز طبیعی برای خانوارهای شهرستان بیجار و صنایع فعال در این شهرستان گام برداشته است و نمونه بارز آن برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 28 روستای این شهرستان در سال جاری است.

در ادامه این مراسم حمدالله کریمی نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف نمایندگان مجلس پیگیری مطالبات ساکنان حوزه نمایندگی است و وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی استان کردستان اتمام پروژه‌های در دست اقدام است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه توسعه شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان و بخصوص شهرستان بیجار تلاش‌ها و زحمت‌های مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و همکاران وی برکسی پوشیده نیست و با بررسی عملکرد این شرکت حقانیت آن‌ها در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم شریف استان کردستان به اثبات می‌رسد.

کریمی نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان در پایان سخنانش بیان داشت: با برنامه‌ریزی برای گازدار شدن 28 روستا و 15 واحد صنعتی در شهرستان بیجار گام اساسی در جهت رشد و توسعه این شهرستان برداشته شده و در کل استان نیز با افزایش شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرها و روستاها، تامین انرژی منازل از موقعیت مطلوبی برخوردار و زمینه مساعد استفاده از این منبع لایزال الهی برای صنایع فراهم گردیده و من به نوبه خود از تلاش و کوشش شرکت گاز استان کردستان در این جهت سازنده تشکر و قدردانی می‌نمایم. 

 
A+ A-