شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه هیات رئیسه؛ قدم گذاشتن در مسیر تعالی سازمانی موجب ارتقای جایگاه و افزایش بهره‌وری سازمان‌هاست
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل در جلسه بررسی گزارش عملکرد واحدها که در اردیبهشت ماه سال جاری با هدف انجام هماهنگی‌های لازم و بررسی پیشنهادات اعضای هیات رئیسه در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، قدم گذاشتن در مسیر تعالی سازمانی را موجب ارتقای جایگاه و افزایش بهره‌وری سازمان‌ها دانست و آن را از لحاظ ساماندهی و مدیریت ارزیابی‌ها بسیار مفید و مناسب دانست.

فعله‌گری در این نشست به بیان اهمیت و جایگاه اجرای مدل تعالی سازمانی در سطح شرکت گاز استان کردستان پرداخت و برآیند اجرای آن در سطح تمامی واحدهای شرکت را موجب ارتقای جایگاه و عملکرد کل شرکت گاز استان کردستان دانست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهمیت پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی بیان داشت: یکی از مباحثی که بسیاری از سازمان‌ها بدنبال آن هستند و با وجود اینکه چندین سال از عمر آن می‌گذرد، اما همچنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزه‌های کیفی است و معمولا سازمان‌ها در کنار پیاد‌سازی سیستم‌های مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده‌سازی مدل‌های تعالی سازمانی دارند.

فعله‌گری به مدل‌های تعالی سازمانی اشاره کرد و اظهار داشت: مدل‌های تعالی سازمانی مختلفی در دنیا وجود دارد که سه مدل معروف آن: 1- مدل تعالی سازمانی EFQM، مدل تعالی سازمانی که در اتحادیه اروپا از آن استفاده می‌شود، 2- مدل مالکوم بالدریچ، مدل آمریکایی تعالی سازمانی، 3- مدل دمینگ، مدل ژاپنی تعالی سازمانی.

وی تصریح کرد: در ایران دو سازمانی متولی ارائه جایزه ملی کیفیت بر مبنای مدل‌های تعالی سازمانی هستند. مدل تعالی سازمانی ایران بیشتر برگرفته شده از مدل EFQM است و در ایران با نام جایزه ملی کیفیت و جایزه ملی تعالی سازمانی شناخته می‌شود.

مهندس فعله‌گری در مورد سطوح جایزه تعالی اضافه کرد: جایزه تعالی سازمانی دارای سه سطح است که برای هر کدام باید امتیاز لازم کسب گردد: 1- گواهی تعهد به تعالی، 2- تقدیرنامه تعالی، 3- تندیس‌ها

وی یادآور شد: در سال 96 شرکت گاز استان کردستان موفق به دریافت گواهی تعهد به تعالی شد و در سال 97 به تقدیرنامه 2 ستاره ارتقاء یافت.

فعله‌گری در پایان سخنانش بیان داشت: مسیر تعالی سازمانی مسیری سخت و پرمشقت است و نیاز دارد تمامی کارکنان در این مسیر با جان و دل ورود و راه برای رسیدن به قله رفیع پیشرفت و اثر بخشی سازمانی هموار سازنند.

در ادامه این جلسه، مهندس شهاب علیدی دبیر جایزه سرآمدی و بهبود مستمر شرکت گاز استان کردستان با تشریح فرآیند دومین دوره جایزه سرآمدی در سال 1397 و بیان سیاست‌های پیش رو، هدف اصلی برگزاری جایزه سرآمدی و بهبود مستمر را در شرکت ملی گاز ایران ایجاد ارزش افزوده در سازمان برشمرد و از حضار خواست در این زمینه پیشنهاد و راهکارهای خود را ارائه کنند.

وی افزود: در سال 97 جهت بروزرسانی ارکان‌ساز، خط‌مشی سیستم مدیریت یکپارجه، منشور تعالی سازمانی، نقشه فرآیندی، نقشه استراتژی و نهایتا سند استراتژی شرکت 11 جلسه کمیته راهبردی برگزار گردید.

علیدی در مورد تدوین اظهارنامه عنوان کرد: در سال گذشته 74 جلسه تیم‌های تعالی (منابع انسانی 22 جلسه، مالی و زنجیره تامین 13 جلسه، مهندسی و اجراء 7 جلسه، بهره‌برداری و مشترکین 6 جلسه، کمیته فرآیندها 5 جلسه، کمیته زیرساخت‌ها 8 جلسه و کمیته دانش و تکنولوژی 10 جلسه) جهت تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی در سطح 2 ستاره برگزار گردید.

مدیر تعالی سازمانی شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش به بررسی 348 شاخص اشاره کرد و گفت: پایش این شاخص‌ها شامل پایش 30 شاخص استراتزی شرکت ملی گاز، 117 شاخص کارت‌های ارزیابی متوازن، 18 شاخص بهره‌وری، 52 شاخص بهینه کاوی و 131 شاخص فرآیندی ایزو را در بر می‌گیرد.

 
A+ A-