شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مهندس فعله‌گری در جلسه اختتامیه ارزیابی سیستم تعالی سازمانی؛ شرکت گاز استان کردستان به مسیر تعالی سازمانی در جهت رشد و توسعه متعهد است.
جلسه اختتامیه ارزیابی سیستم تعالی سازمانی شرکت گاز استان کردستان در روز چهارشنبه مورخ 97/10/05 با حضور مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل رؤسای واحدهای ستادی، اعضای کمیته راهبری شرکت گاز استان کردستان و ارزیابان شرکت ملی گاز ایران مهندس مصطفی اشعاری به عنوان سرارزیاب به همراه مهندس محمدمهدی محمدی، مهندس آیت قلندری و مهندس حسن مددی در سالن جلسات برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در جلسه اختتامیه مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد مسیر سیستم تعالی سازمانی گفت: حرکت در مسیر تعالی سازمانی و آشنایی با الگوهای روز دنیا در زمینه تعالی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، مدل تعالی سازمانی با به تصویر کشیدن یک سازمان متعالی و پویا این امکان را فراهم می‌سازد تا در سازمان‌ها در مقایسه خود با این مدل، سرآمدی خود را محک زده و از طریق یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر، بازنگری در وضع موجود و برنامه بهبود اهتمام ورزند.

وی افزود: مدل تعالی سازمانی، ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه داشتن به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت فراگیر و سیستم خوارزیابی زمینه پیشرفت و بهسازی سازمان را فراهم می‌کند و این مدل ابزاری برای سنجش میزان استقرار سیستم‌ها در سازمان و معلمی است که مسیر فعالیت مدیران را برای بهبود عملکرد شناسایی و نقشه راه را ارائه می‌دهد.

مهندس اشعاری به اهمیت تعالی سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: در چارچوب توجه به مدیریت کیفیت جامع، مدل‌های تعالی سازمانی به عنوان ابزاری برای استقرار سیستم‌ها و نظام‌های مختلف مدیریتی در سازمان‌ها و نیز ابزاری برای سنجش میزان موفقیت آن‌ها در استقرار این نظام‌ها معرفی شده‌اند. به کارگیری این مدل‌ها در سازمان‌های مختلف نشان‌دهنده رشد قابل توجهی است که در شاخص‌های عملکرد آن‌ها اتفاق افتاده است.

فعله‌گری اهداف تعالی سازمانی را این‌گونه عنوان کرد: سیستم تعالی سازمانی برای پاسخ به نیاز سازمان‌ها برای بهبود عملکرد برتر، توسعه دانش مدیریت و بهره‌گیری از فنون و نظام‌های گوناگون مدیریتی عرضه شده است که در ارتقای بهره‌وری نیز نقش ارزنده ایفا می‌کند و باعث می‌گردد رشد و ارتقای سازمان در تمامی ابعاد به وقوع پیوسته و در مرحله بعدی کسب رضایت‌مندی ذینفعان را به دنبال داشته و بین خواسته‌ها و انتظارات ذینفعان تعادل ایجاد نماید و در مرحله آخر نیز تضمین موفقیت سازمان در افق بلندمدت را ترسیم نماید.

این مقام مسئول تصریح کرد: توپوگرافی و شرایط اقلیمی استان کردستان وضعیت خاص این استان سردسیر را به تصویر می‌کشد و اجرای پروژه‌های توسعه شبکه‌های گازرسانی همراه با مشقت و رنج فراوان است و حس مسئولیت‌پذیری و رشد تفکر سیستمی است که کارکنان تلاشگر این شرکت را موظف می‌سازد تا در این شرایط ویژه ارائه خدمات را تسهیل نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان هدف نهایی اهداف استراتژیک را رضایت‌مندی مردم دانست و اضافه کرد: دستیابی به ماموریت تدوین شده سازمان که در جهت ارائه خدمات مستمر، مداوم و مطلوب به مردم شکل می‌گیرد براساس تدوین شاخص امکان‌پذیر می‌گردد و سیستم تعالی سازمانی می‌تواند در این مسیر پر پیچ و خم رهگشا باشد.

فعله‌گری در ادامه به اعتمادسازی اشاره کرد و بیان داشت: با گسترش شبکه‌های گازرسانی و بهره‌مند کردن دورترین نقاط استان این اعتماد را به مردم القاء کرده که خدمات شرکت گاز استان کردستان از استمرار برخوردار بوده و خدمات با بالاترین سطح مطلوبیت ارائه خواهد شد و بایستی در افق 1404 این اعتمادسازی ارتقاء یافته و ضریب آرامش مردم را افزایش دهیم.

فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: کشف نقاط بهبود قطعا یک مسیر و راهکار جدید را به ما نشان داده و باعث می‌گردد خدمات با مطلوبیت بهتر به مشتریان ارائه گردد و این مسیر تعالی با پتانسیل بالقوه و مسئولیت‌پذیری که در کارکنان شرکت گاز استان کردستان وجود دارد به بالفعل تبدیل شده و با عبور از موانع به قله بلند اهداف استراتژیک در زمینه ارائه خدمات بهتر، به روزتر، سریع و صریح صعود خواهیم کرد.

در ادامه جلسه مهندس اشعاری سرارزیاب شرکت ملی گاز ایران گزارشی از وضعیت ارزیابی ارائه داد و اظهار داشت: شرکت گاز استان کردستان به خوبی در جاده تعالی قدم برداشته و با سرعت خوبی در حال حرکت است و جا دارد از تلاش مدیرعامل و کلیه کارکنان تقدیر و تشکر گردد.

وی به مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی اشاره کرد و افزود: در سیستم تعالی سازمانی 8 مفهوم وجود دارد که شامل: ارزش‌افزایی برای مشتریان، خلق آینده‌ای پایدار، توسعه قابلیت‌های سازمانی، بهره‌برداری از خلاقیت و نوآوری، رهبری با دوراندیشی، الهام‌بخش و درستی، مدیریت با چابکی، موفقیت از طریق استعداد کارکنان و  پایدارسازی نتایج برجسته است که با داشتن کارکنان پاسخگو، سیستم جامع فکری و دوراندیشی، اخلاق‌مداری و پایبندی به قوانین و مقرارت به سهولت قابل دسترسی است.   

 
A+ A-