شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ کارگروه اصلاح فرهنگ مصرف حامل‌های انرژی در استان کردستان تشکیل گردید
نشست هم‌اندیشی اصلاح فرهنگ مصرف حامل‌های انرژی با حضور مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، مهندس لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مهندس محمدی مدیرعامل شرکت آبفای شهری، مهندس خرم مدیرعامل آب منطقه‌ای، مهندس مفاخری مدیرعامل شرکت آبفای روستایی به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری ضمن تشکر از کارگروه اصلاح فرهنگ حامل‌های انرژی اظهار داشت: به علت عدم رعایت مصرف استاندارد حامل‌های انرژی در مقاطع زمانی و در طول سال شرکت‌های خدمت‌رسان با مشکلات مواجه شده و باعث می‌گردد تا فشار مضاعفی بر دوش آنان سنگینی کرده و برای مدیریت انرژی برنامه‌ریزی فشرده‌ای صورت پذیرد.

فعله‌گری به دشواری استخراج، پالایش و انتقال گاز طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: گاز طبیعی در عمق چند هزار متری زمین با مشقت و سختی فراوان استخراج و برای تصفیه وارد پالایشگاه شده و پس از این اقدام وارد عملیات انتقال شده و هزاران کیلومتر را طی می‌کند تا به دست مصرف‌کننده برسد و این فرآیند پیچیده برای مصرف‌کننده ملموس نیست و فقط منابع عظیم گاز را مدنظر دارند که بایستی این طرز تفکر با اطلاع‌رسانی برای مردم روشن گردد تا زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه حامل‌های انرژی آسان گردد.

وی اضافه کرد: از برنامه‌های مهمی که در مورد مدیریت بر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی اجرا می‌شود مقوله فرهنگ‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله امامان جمعه و جماعت، مدارس و دانش‌آموزان، بسیج و نیروی‌های نظامی و انتظامی است که نقش بسیار زیادی در کاهش مصارف و حوادث دارد و این شرکت در سال‌های گذشته از طرق مختلف اقداماتی را انجام داده است که باعث افزایش سطح آگاهی مشترکان گاز طبیعی شده و ما را در مواقع لزوم یاری داده اند.

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش در مورد نقش ارزنده این کارگروه گفت: اگر کارگروه اصلاح فرهنگ مصرف حامل‌های انرژی برنامه‌ریزی مدونی را تنظیم نماید و بطور مستمر و مداوم و با برنامه زمان‌بندی شده اطلاع‌رسانی مطلوبی را مدنظر داشته باشد می‌تواند در جهت کنترل مصارف قدم‌های مثبتی را بردارد.

در ادامه جلسه مهندس لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در مورد صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی گفت: اصلاح فرهنگ حامل‌های انرژی منجمله گاز، آب و برق از اهم چالش‌ها و ضرورت‌های پیش رو در این حوزه بوده و سیاست‌های فرهنگی وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو از یکسو و آموزه‌ها و تعالیم دینی و اخلاقی در حوزه اجتناب از زیاده‌روی در مصرف از سوی دیگر صحه‌ای بر اهمیت موضوع جلوگیری از مصرف بی‌رویه است.

لهونیان افزود: در مورد فرهنگ‌سازی مصرف بهینه حامل‌های انرژی زمینه‌های همکاری مشترک بین سازمان‌های مرتبط وجود دارد که می‌توان با تدوین چندین سناریو در زمینه فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مذهبی قدم‌های مثبتی برداشت.

در ادامه جلسه مهندس محمدی مدیرعامل شرکت آبفای شهری به توانمندی صدا وسیما در امر فرهنگ اشاره کرد و آن را مناسب برای ابلاغ سیاست‌های کارگروه اعلام کرد.

مهندس مفاخری مدیرعامل شرکت آبفای روستایی توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در روستاهای استان اشاره کرد و با توجه به مصارف زیاد حامل‌های انرژی در بخش تولیدات کشاورزی و دامی و فرهنگ‌سازی در این زمینه را بسیار مهم توصیف کرد که باعث می‌شود درصد زیادی صرفه‌جویی حاصل شود.

مهندس خرم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان استفاده از ظرفیت سمن‌ها و NGO‌ها که بصورت دواطلبانه حاضر به همکاری هستند را مورد مناسبی برای کمک در جهت فرهنگ‌سازی حامل‌های انرژی ذکر کرد.

در پایان جلسه مصوب گردید که با همکاری شرکت‌های حاضر در جلسه نشست هم‌اندیشی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و حضور ائمه جمعه و جماعت سراسر استان برگزار گردد.  

 
A+ A-