شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
افزایش مصرف گاز طبیعی در 20 روز اول آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در بیست روز اول آبان ماه در سال 97 مصرف گاز در بخش‌های مختلف خانگی، نیروگاه سیکل ترکیبی و واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 22 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف مصرف گردیده است، گفت: از این میزان 40 درصد مربوط به بخش خانگی، 40 درصد نیروگاه سیکل ترکیبی و مابقی در بخش واحدهای تولیدی و صنعتی مصرف شده است.

فعله‌گری به شرایط جوی سال جاری که سرما زودتر از سال قبل شروع گردیده اشاره کرد و بیان داشت: در 20 روز اول آبان سال جاری در حدود 181 میلیون و 97 هزار و 228 متر مکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و تجاری مصرف گردیده که در مدت مشابه سال قبل میزان مصرف 147 میلیون و 867 هزار و 756 مترمکعب بوده است که 22 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: در سال‌های گذشته و طبق برنامه از پیش تعیین شده اولویت شرکت گاز استان کردستان تامین مصارف بخش خانگی است و این شرکت موظف به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج تا اواخر آبان ماه می‌باشد که خوشبختانه در سال 96 و 8 ماهه اول سال جاری تامین سوخت به این نیروگاه به طور کامل انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را ناشی از افزایش تولید گاز در سطح کشور و همچنین رویکرد شرکت ملی گاز ایران در بحث جایگزینی گاز به جای سایر سوخت‌های فسیلی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در خصوص توسعه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان در منطقه و سطح کشور در وضعیت مناسبی هستیم، به نوعی که ضریب نفوذ گاز استان از میانگین کشوری بالاتر است.

فعله‌گری به برنامه‌های آتی شرکت گاز استان کردستان در سال 97 اشاره کرد و گفت: توسعه گازرسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که همچون گذشته گاز به طور مستمر و مداوم و بصورت کیفی در اختیار مصرف کنندگان استان کردستان قرار بگیرد.

 
A+ A-