شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر کل ستاد اقامه نماز استان کردستان؛ شرکت گاز استان کردستان در زمینه ترویج و توسعه نماز بسیار موفق عمل کرده است
جلسه شورای اقامه نماز در روز دوشنبه مورخ بیست و یکم آبان ماه سال جاری با حضور عظیمی رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی رابط فرهنگی و امور روحانیون منطقه 7 غرب کشور، مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، امامان جماعت ستاد، مناطق 1 و 2 شهرستان سنندج و کلیه ادارات گاز شهرستان‌ها و اعضای شورای اقامه نماز و فرهنگی شرکت گاز استان کردستان در سالن جلسات این شرکت تشکیل گردید.

 مدیرکل ستاد اقامه نماز استان کردستان در جلسه‌ای که به این مناسبت در سالن جلسات شرکت گاز کردستان برگزار شد گفت: امروز توجه و عمل به ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

 عظیمی در ادامه افزود: ستاد اقامه نماز کشور در ابتدای شکل‌گیری بر اساس منویات و فرمایشات و پیام‌های مقام معظم رهبری شکل گرفت. سپس آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردید و مقرر گردید وضعیت اقامه نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها سنجیده شود و اگر نقاط ضعفی وجود داشت رفع شود و وظیفه اصلی این ستاد کمک به بهبود اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی اظهار داشت: برای ارتقای فرهنگ توسعه و ترویج نماز، بایستی ائمه جماعات مساجد و ادارات این ستاد را یاری کنند.

عظیمی مدیرکل ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه گفت: شرکت گاز استان کردستان باتوجه به اینکه یک شرکت خدمت‌رسان است در سه سال اخیر در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز از روند رو به رشدی برخوردار بوده و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود: در استان کردستان وظیفه نظارت بر نحوه اقامه نماز در ادارات به عهده کمیته‌ای متشکل از یک نفر از دفتر نماینده ولی فقیه، یک نفر از دفتر استاندار، یک نفر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، یک نفر از معاونت ارزیابی و دو نفر نماینده از دستگاه‌های اجرایی است.  

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان در ادامه افزود: هدف ما در سطح استان ارتقای سطح فرهنگی ترویج و توسعه نماز است و به همین دلیل از ادارات انتظار داریم در زمینه فضای نمازخانه به خصوص وضوخانه، تبلیغات محیطی، حضور مدیران و اهتمام آنان برای اقامه نماز، بکارگیری ائمه جماعات برای ادارات تابعه، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری مسابقات، برگزاری منظم، مستمر و مداوم جلسات شورای اقامه نماز و عدم تداخل جلسات با وقت نماز اهتمام لازم را به خرج دهند.  

حجت‌الاسلام حاج آقا درویش رئیس امور روحانیون منطقه 7 صنعت نفت غرب کشور در ادامه این جلسه اظهار داشت: ستاد اقامه نماز وزارت نفت با توجه به رویکرد جدید توجه خود را از رویکرد کمیت به سوی رویکرد کیفیت و میزان تاثیرگذاری اقامه نماز بر منش و رفتار نمازگزاران سوق داده و سعی می‌نماید سطح کیفیت نماز جماعت در حوزه نفت ارتقاء بخشد .

وی افزود: در بررسی وضعیت اقامه نماز در استان کردستان و به خصوص ادارات تابعه وزارت نفت وضعیت مطلوب و عالی اقامه نماز و اهتمام ویژه برای اقامه نماز جماعت به وضوح مشاهده گردید و این امر برای ما قابل پیش‌بینی بود.

حاج آقا درویش ادامه داد: ما در بازرسی‌ها جلوی آماردهی را گرفتیم و سعی بر بهبود کیفیت و حضور با شور و اشتیاق کارکنان وزارت نفت در برگزاری‌ها مراسمات مذهبی به خصوص نماز جماعت است .

وی در ادامه گفت: راه ترویج دین زور و اجبار نیست بلکه تبلیغ دین است و در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات معروف است و ابزارهای زیادی برای رواج بی‌دینی فعال است، بایستی با استفاده از ابزارهای نوین و وسایل ارتباطی دیجیتال به جنگ ترویج بی دینی رفت و مردم را با دین آشتی داد.

حجت‌الاسلام درویش رئیس امور روحانیون منطقه 7 صنعت نفت در ادامه اظهار داشت: ما بایستی برای ارتقای فرهنگ نماز در وزارت نفت از روحانیون معزز بخواهیم نمازخانه را محل تبلیغ خود قرار داده و مشکلات پرسنل را با دقت رصد کرده و اگر مشکلی وجود دارد با حضور مدیر اداره و مسئولین رفع گردد و آنان بایستی با اخلاق و رفتار خوب پرسنل را به سوی خود جذب کنند.

وی افزود: در رویکرد جدید ستاد اقامه نماز وزارت نفت روحانیون در یک آزمون جامع علمی شرکت کرده و یک رتبه علمی و یک رتبه تبلیغی به آنها اختصاص داده شده و دارای شناسنامه می‌شوند.

حاج آقا درویش در پایان سخنان خود گفت: برای افزایش حرمت و جایگاه سازمانی روحانیون معزز در وزارت نفت، آنان را به عنوان مشاور در امور دینی، فرهنگی و اجتماعی جذب و بر اساس رتبه علمی و تبلیغی به آنان حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود. 

 
A+ A-