شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
برگزاری جلسه شورای اقامه نماز شرکت گاز استان کردستان با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان
جلسه شورای اقامه نماز در روز دوشنبه مورخ بیست و یکم آبان ماه سال جاری با حضور عظیمی رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان حجت‌الاسلام و مسلمین درویشی رابط فرهنگی و امور روحانیون منطقه 7 غرب کشور، مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، امامان جماعت ستاد، مناطق 1 و 2 شهرستان سنندج و کلیه ادارات شهرستان‌ها و اعضای شورای اقامه نماز و فرهنگی شرکت گاز استان کردستان در سالن جلسات این شرکت تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان؛ مهندس احمد فعله‌گری در ابتدای جلسه ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار داشت: سرلوحه تمام آموزه‌های دین مبین اسلام رعایت اخلاق است و بایستی رعایت مسائل اخلاقی مقدم بر تمام فعالیت‌های هر فردی باشد. 

وی افزود: راهکار عملی رعایت مسائل اخلاقی در رفتار افراد ظهور پیدا می‌کند ما به عنوان خادمان مردم شریف و نجیب استان کردستان و مردم بزرگ ایران بایستی با ارباب رجوع با سعه صدر رفتار کرده و درخواست‌های آنان را با گوش دل شنیده و در مورد اجابت آن‌ها اقدام لازم را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای خدمت به مردم شریف استان فراهم گردیده و با گسترش شبکه‌های گازرسانی شرایط مساعد برای تامین انرژی صنایع در استان کردستان هموار گردیده است.

فعله‌گری بیان داشت: جای افتخار دارد در استانی زندگی می‌کنیم که برادران اهل تسنن و اهل تشیع در صفوف بهم پیوسته در مراسم نماز جماعت حضور داشته و در مراسمات ملی و مذهبی دوشادوش هم در حمایت از انقلاب اسلامی وظیفه ملی و مذهبی خود را ادا می‌نمایند.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش گفت: خدمت کردن در استان کردستان عبادت است و شرکت گاز استان کردستان با تلاش و همت کارکنان تلاشگرش، موفق به گسترش خدمات در سطح استان گردیده و در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 85 درصد از جمعیت روستایی استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخودار بوده و تعداد 505 هزار مشترک گاز از خدمات این شرکت بهره‌مندند. 

وی در ادامه در مورد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی صنعت نفت و راهکارهای تقویت همکاری‌های فرهنگی با افراد حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر کر.

فعله‌گری در این دیدار با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی مناسب و متاثر از فرهنگ غنی اسلامی در صنعت نفت گفت: بهره‌مندی از آموزه‌های اسلامی و روحیه جهادی در صنعت نفت بسیار حائز اهمیت است زیرا این صنعت عظیم با شرایط ویژه و وجود تحریم‌هایی که نه تنها کاهش نیافته و بلکه افزایش یافته اداره می‌شود و این نشان از ایثار و فداکاری مدیران و متخصصان این صنعت است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به فرهنگ توسعه و ترویج اقامه نماز اشاره کرد و بیان داشت: هر چند ماهیت شرکت گاز استان کردستان فنی و ارائه خدمات در زمینه گازرسانی است ولی برنامه‌ریزی مناسب و مطلوبی در زمینه مسائل فرهنگی و دینی صورت گرفته و اقدامات فرهنگی مناسبی اجراء گردیده است که می‌توان به بهره‌مندی تمام ادارات تابعه از امام جماعت، تجهیز نمازخانه ادارات، برگزاری نماز جماعت، روخوانی و تفسیر قرآن کریم در هر روز، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری مسابقات قرآنی در تمامی رده‌های سنی برای کارکنان و خانواده آنان، بررسی مسائل روز و پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی توسط امامان جماعت اشاره کرد.

در این جلسه دو ساعته تعدادی از روحانیون شرکت گاز استان کردستان مواردی را در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بیان کردند.

ماموستا نادر اسدی امام جماعت گازرسانی منطقه 1 سنندج در این جلسه گفت: در دین و شرع مقدس اسلام اتفاق نظر بر اقامه نماز به صورت جماعت می‌باشد و ما بایستی علاوه بر کمیت بر کیفیت برپایی نماز جماعت توجه داشته باشیم و فضلیت برپایی نماز بصورت جماعت بسیار بالاتر از نماز بصورت فردی است حتی اگر ماموم امام جماعت فقط یک نفر باشد.

ماموستا جمشید احمدی امام جماعت اداره مرکزی شرکت گاز استان کردستان گفت: برنامه‌های اجرایی بسیار خوبی برای اقامه نماز در شرکت گاز استان کردستان تدوین گردیده و کسانی که در نماز حضور می‌یابند با حضور قلب و شور و شوق است، هر روز پس از اقامه نماز یک صفحه از قرآن کریم قرائت و تفسیر می‌گردد.

وی در ادامه افزود: در این شرکت جلسات اقامه نماز به صورت مستمر و مداوم برگزار می‌شود و تنها عامل جذب نمازگزاران بیشتر اخلاق نیکوست و ما باید مکارم اخلاق باشیم و در روز قیامت اولین عباداتی که آن رسیدگی می‌شود، نماز است .

لازم به ذکر است امامان جماعت نواحی از طریق ویدئو کنفرانس نظرات خود را در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز بیان داشتند.

 
A+ A-