شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ عملیات اتصال خط نهم سراسری 56 اینچ به خط 16 اینچ انتقال گاز در راستای تقویت فشار گاز شهرستان‌های سقز و بانه
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با عنایت به اعلام آمادگی مدیریت منطقه 8 انتقال گاز در خصوص اتصال خط 56 اینچ به خط تغذیه 16 اینچ در ایستگاه ابراهیم‌آباد در راستای تقویت فشار گاز شهرستان‌های سقز و بانه و برای فراهم کردن شرایط فنی و ایمنی گازدار این خطوط بایستی خط 16 اینچ ابراهیم‌آباد تخلیه و این امر منجر به افت فشار گاز در شهرستان‌های سقز و بانه می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در رابطه با قطع گاز احتمالی در این شهرستان‌ها گفت: برای جوشکاری و اتصال این 2 خط و همچنین تعویض یک شاخه لوله 16 اینچ به منظور تعمیرات اساسی در محور روستای بله‌جر به شهرستان بانه، نیاز است گاز موجود در خطوط تخلیه گردد و این امر باعث افت فشار گاز در شهرستان‌های سقز و بانه می‌گردد.

وی با بیان اینکه امیدواریم که با برنامه‌ریزی دقیق و منظمی که توسط مجریان پروژه صورت گرفته در وقت مقرر عملیات به اتمام برسد و گاز هیچ‌کدام از مشترکین خانگی قطع نگردد ولی بایستی برای شرایط احتمالی قطع گاز تمهیداتی اندیشده شود.

مهندس فعله‌گری اظهار داشت: برای جلوگیری از قطع گاز احتمالی مشترکین خانگی، صنایع پرمصرف و جایگاه‌های CNG از مدار مصرف خارج می‌شوند و به نانوایی‌ها نیز ابلاغ گردیده که از سوخت دوم استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: آغاز این عملیات از ساعت 22 روز یکشنبه مورخ 97/07/01 شروع و به مدت 24 ساعت به طول خواهد انجامید.

این مقام مسئول افزود: همزمان با عملیات اتصال خط نهم سراسری به خط 16 اینچ انتقال گاز شهرستان‌های سقز و بانه، با عملیات پیک‌رانی هوشمند که در گذشته انجام گرفته عملیات تعمیر خط انتقال حد فاصل بین شهرهای سقز و بانه در روز دوشنبه مورخ 97/07/02 صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد ثمرات عبور خط نهم سراسری انتقال گاز از داخل استان کردستان اظهار داشت: این خط عمده و سایز بزرگ که قسمت عظیمی از آن از داخل استان کردستان عبور خواهد کرد دارای برکات پرشماری است که با اتصال خط نهم سراسری به خط انتقال گاز شهرستان سقز باعث تقویت گاز در شهرهای سقز، بانه و سردشت شده و در فصول سرد سال احتمال افت فشار گاز در این خطوط را رفع می‌نماید.

وی افزود: با تقویت فشار گاز در این مناطق فرصت مطلوب و بسیار مساعدی برای توسعه صنایع تولیدی و تبدیلی در شهرهای سقز و بانه فراهم می‌گردد و دیگر محدودیتی برای تامین گاز صنایع وجود نداشته و با تقویت و بسترسازی شبکه‌های گازرسانی زمینه توسعه و ایجاد اشتغال با گسترش صنایع فراهم می‌گردد.

 
A+ A-