شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
با حضور استاندار کردستان؛ به مناسبت هفته دولت افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 68 پروژه گازرسانی در شهرستان سقز
همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت افتتاح و آغاز عملیات 68 پروژه گازرسانی در شهرستان سقز با حضور مهندس بهمن مرادنیا استاندار کردستان، مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، تعدادی از مدیران کل ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی استان و تعدادی از روسای ادارات شهرستان سقز ششمین جلسه شورای اداری این شهرستان در روز یکشنبه مورخ چهارم شهریور ماه و همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت در سالن اجتماعات دانشگاه پیام‌نور شهرستان سقز برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در جلسه شورای اداری شهرستان سقز گفت: اینجانب ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت با توجه به اینکه این شهرستان دومین شهر بزرگ استان از لحاظ جمعیت می‌باشد مورد توجه ویژه بوده تا سطح بهره‌مندی اهالی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی با جهش زیادی مواجه گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه بهره‌مندی هر چه بیشتر روستاهای شهرستان سقز هدف غایی این شرکت است اظهارداش: به مناسبت این ایام مبارک 68 پروژه گازرسانی به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن‌ها شروع خواهید گردید و تحقق این اهداف سبب رشد و توسعه بسیار مطلوبی در زمینه تامین مستمر و مداوم انرژی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان شده و جهش زیادی در شاخص‌های رفاه و آسایش منطقه به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه اظهار داشت: از 68 طرح گازرسانی شهرستان سقز 6 پروژه امروز به بهره‌برداری رسیده و 62 پروژه گازرسانی نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهید گردید که تعداد 42 روستا در بخش‌های سرشیو، امام و زیویه بوده و مابقی طرح‌ها مربوط به گازرسانی واحدهای صنعتی وفق مصوبه شورای اقتصاد می‌باشد و هزینه پیش‌بینی شده برای اتمام این 68 طرح مذکور معادل  450 میلیارد ریال می‌باشد که از منابع داخلی شرکت گاز استان کردستان تامین خواهد گردید.

مهندس فعله‌گری افزود: در شهرستان سقز تعداد 271 روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد گازرسانی به 256 روستا که جمعیتی بالاتر از 20 خانوار برخوردارست امکان‌پذیر بوده که قبل از هفته دولت سال جاری تعداد 183 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار و برای 42 روستا مراحل انتخاب پیمانکار در حال پیگیری است و با اتمام پروژه‌های در دست اقدام 1 هزار و 843 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش اظهار داشت: ضریب نفوذ در جمعیت شهری شهرستان سقز 100 درصد بوده و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی این شهرستان 80 درصد بوده که با گازدار شده روستاهای در دست اقدام ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به 90 درصد ارتقاء می‌یابد که در هر 2 مورد از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

در ادامه جلسه شورای اداری کامیل کریمیان سرپرست فرمانداری شهرستان سقز ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان حاضر در جلسه اظهار داشت: ارزشمند بودن گاز طبیعی بر کسی پوشیده نیست و با اتمام هر طرح گازرسانی برای مردم آن منطقه رفاه و آسایش به ارمغان می‌آورد و به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داریم.

فرماندار شهرستان سقز در ادامه اظهار داشت: مدیریت و کارکنان زحمت‌کش شرکت گاز استان کردستان از هیچ کوششی در جهت توسعه زیرساخت‌های تامین مستمر و همیشگی انرژی گاز طبیعی دریغ نورزیده و همیشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسایش قدم برداشته‌اند.

وی در پایان سخنانش افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از شرکت‌های دولتی خدمت‌رسان است که بدون وقفه و با تلاش زیاد در جهت تامین گاز طبیعی برای خانوارهای شهرستان سقز و صنایع فعال در این شهرستان گام برداشته است.

در ادامه این مراسم مهندس بهمن مرادنیا استاندار کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بخصوص شهیدان گرانقدر دکتر رجایی و دکتر باهنر اظهار داشت: از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی استان کردستان تکریم ارباب رجوع است و این مهم جدای از رفتار خوب، درست و سالم همراه با متانت با مردم نیست و در هر حال شان مردم بایستی در دستگاه‌های اجرایی حفظ شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در زمینه توسعه شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان تلاش‌ها و زحمت‌های مهندس فعله‌گری مدیر شرکت گاز استان کردستان و همکاران وی بر کسی پوشیده نیست و با بررسی عملکرد این شرکت حقانیت آن‌ها در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم شریف استان کردستان به اثبات می‌رسد.

مهندس مرادنیا استاندار کردستان در پایان سخنانش بیان داشت: امروز با بهره‌برداری و آغاز عملیات 68 پروژه گازرسانی گام اساسی در جهت رشد و توسعه شهرستان سقز برداشته شده و در کل استان نیز با افزایش شبکه‌های گازرسانی در سطح شهرها و روستاها، تامین انرژی منازل از موقعیت مطلوبی برخوردار و زمینه مساعد استفاده از این منبع لایزال الهی برای صنایع فراهم گردیده و من به نوبه خود از تلاش و کوشش شرکت گاز استان کردستان در این جهت سازنده تشکر و قدردانی می‌نمایم.

 
A+ A-