شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه مشترک با دانشگاه کردستان؛ تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت گاز استان کردستان و دانشگاه کردستان مبادله گردید.
با حضور مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، دکتر اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان و تنی چند از مسئولان دو سازمان در روز سه‌شنبه مورخه 21/05/97 در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضاء رسیده و مبادله گردید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان، مهندس احمد فعله‌گری، ضمن عرض خیرمقدم و ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه گفت: گاز یکی از صنایع پر ریسک محسوب شده که با استانداردهای زیادی سروکار دارد که اگر کارشناسان با این استانداردها آشنا نباشند در اجرای پروژه‌ها گازرسانی و حفظ و نگهداری تاسیسات با مشکل مواجه می‌شوند.

 وی افزود: در اجرای پروژه‌های گازرسانی توانمندی خاص و ظرفیت بسیار مناسبی وجود دارد که می‌تواند مبنا مطلوبی در جهت مطالعه، تحقیق و تفحص در اختیار اساتید و پژوهشگران دانشگاه کردستان قرار دهد.

 مهندس فعله‌گری ادامه داد: استاندارد اجرای پروژه‌ها گازرسانی در شرکت ملی گاز ایران تدوین می‌گردد ولی برای بروز کردن و بومی کردن این استانداردها نیاز است همکاری نزدیکی مابین دو سازمان بوجود آمده تا نسبت به تدوین استانداردهای بومی و محلی اقدام گردد و این اقدام، کاری بس پسندیده و مطلوب است.

 وی خاطر نشان کرد: شرایط ویژه جغرافیایی و توپوگرافی استان باعث می‌گردد عملیات اجرایی لوله‌گذاری با شرایط ویژه‌ای صورت گیرد و گاهی عبور از رودخانه‌های پرآب، مناطق شیب‌دار و پلکانی و عبور از کوه‌ها و دره‌ها را شامل می‌شود و این امر می‌طلبد با مطالعه و تحقیق استانداردهای متناسب با شرایط تدوین گردد.

 وی ادامه داد: زمینه دیگر همکاری مابین دو سازمان، بحث آموزش پرسنل است که باعث می‌گردد برای روش‌های ابداعی انجام کار، استانداردسازی نمایند و در بحث کالیبراسیون وسایل انداره‌گیری نیز می‌توان از ظرفیت آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه کردستان بهره برد.

 در ادامه جلسه دکتر فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان گفت: بسیار جای خرسندی است که زمینه همکاری با شرکت گاز استان فراهم شده و این امر باعث می‌گردد تا تعامل بین دو سازمان بیشتر و کاربردی‌تر شود و انعقاد تفاهم‌نامه مسیری برای تعاملات دو سویه فراهم کرده است.

 دکتر اخلاقیان افزود: این تفاهم‌نامه یک رابطه تکنیکال و مهندسی است و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه کردستان در جهت شناخت نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و اعتمادی که به اساتید و پژوهشگران این دانشگاه شد، جای تقدیر و تشکر داشته و امید است قدم‌های مثبتی در جهت تدوین و پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان برداشته شود.

 رئیس دانشگاه کردستان در ادامه سخنان گفت: امروزه گاز طبیعی یکی از مهم‌ترین حامل‌های انرژی است که 80 درصد از سبد انرژی مربوط به این ماده حیاتی است و بایستی استفاده از آن با دانش و فن همراه باشد و تخقیقات زیربنایی در این رابطه می‌تواند در ارائه بهتر خدمات موثر و اثربخش باشد.

 وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه یک همکاری نظام‌یافته میان دانشگاه کردستان از یک سو و شرکت گاز استان جهت مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف رفع نیازهای گاز کردستان برقرار می‌شود.

 دکتر اخلاقیان در پایان سخنان گفت: دانشگاه کردستان قادر است تا درخواست‌های تحقیقاتی و آموزشی شرکت گاز استان کردستان را شناسایی و در مرحله بعدی با استفاده از دانش اساتید گروه‌های مرتبط آن‌ها را بررسی و نتایج تحلیل و راهکارهای عملی را ارائه نمایند.

 در ادامه جلسه مفاد تفاهم‌نامه توسط سیروس علیرمائی رئیس پژوهش و فناوری شرکت گاز استان کردستان برای اعضاء شرکت کننده در جلسه قرآئت گردید.

 علیرمائی در مورد مفاد تفاهم‌نامه همکاری گفت: براساس این تفاهم‌نامه همکاری مابین دانشگاه کردستان و شرکت گاز جهت مشارکت در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف نیازهای شرکت گاز استان کردستان و واحدهای تابعه در 5 ماده و 22 بند تنظیم گردیده است.

 در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان امضاء و بین دو مدیر مبادله گردید.

 
A+ A-