شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ طرح‌های گازرسانی قابل افتتاح گرامیداشت هفته دولت را تشریح کرد.
مهندس احمد فعله‌گری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت طرح‌های گازرسانی قابل افتتاح و طرح‌های کلنگ‌زنی را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی پایگاه بسیج عاشورا شرکت گاز استان کردستان وی با بیان اینکه  امیدواریم که با برنامه‌ریزی دقیق و درست بتوانیم گاز را به طور مستمر و پایدار به دورترین نقاط و روستاهای استان برسانیم، افزود: از مهرماه سال 96 تا تیر ماه سال 97 بیش از 460 کیلومتر شبکه‌های تغذیه و توزیع شهری و روستایی در سطح استان اجراء شده است.

وی به آمار علمک‌های نصب شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی تعداد 9 هزار و 870 مورد انشعاب در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان نصب شده است.

فعله‌گری تصریح کرد: از مهر ماه سال 96 تا تیرماه سال جاری تعداد 86 روستای جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار و تعداد 29 هزار و 827 مورد مشترک جدید در سطح کل استان پذیرش شده است.

مهندس فعله‌گری به افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی اشاره و آن را نشانه افزایش سطح رفاه دانست و گفت: در فاصله 10 ماهه مهر ماه سال 96 تا تیرماه سال 97 ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی 5.1 درصد رشد داشته و به 85 درصد ارتقاء یافته و میزان ارتقای ضریب نفوذ گاز در جمعیت کل استان به میزان 1.4 درصد بوده که میزان ضریب نفوذ در جمعیت کل استان را به 96 درصد افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه با اشاره صعب‌العبور بودن و سختی مسیر شبکه‌گذاری و انتقال گاز به مناطق کوهستانی و نقاط مرزی، گفت: در گرامیداشت هفته دولت تعداد 60 پروژه با اعتبار 110 میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به 63 پروژه با اعتبار 270 میلیون ریال آغاز خواهید گردید.

لازم به ذکر است استان کردستان دارای 29 شهر است که از این تعداد، 28 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار است که معادل 9/99 درصد از جمعیت شهری را شامل می‌شود .

 
A+ A-