شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ اقدامات فرهنگی بسیج در سال گذشته بسیار ارزشمند بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال گذشته پایگاه بسیج عاشورا شرکت گاز کردستان اقدامات ارزنده‌ای در زمینه بسط و گسترش فرهنگ سازنده بسیج انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از امور فرهنگی پایگاه بسیج عاشورا شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در زمینه فرهنگ ارزشمند بسیج گفت: بسیجی یک فرهنگ است و اگر بخواهیم این فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم پیشرو بودن در همه‌ی عرصه‌های اساسی زندگی و این تعریف وظایف بسیجی بودن و بسیجی ماندن را بسیار سخت می‌نماید.

وی افزود: توسعه فرهنگ بسیجی در سازمان‌ها باعث می‌گردد ارائه خدمات به مردم بدون منت صورت گرفته و کارکنان با جان ودل در اجابت درخواست‌های ارباب رجوع از هم پیشی گرفته و آن را مایه مباهات بدانند.

فعله‌گری در مورد نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیج اظهار داشت: برگزاری انواع جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی، برگزاری انواع اردوهای زیارتی، سیاحتی و بازدید از جبهه، برگزاری انواع مراسم عبادی، فرهنگی و سیاسی، فعالیت در زمینه‌های هنری مانند: فیلم، تئاتر، سرود، چاپ و نشر کتاب و نشریات و ده‌ها فعالیت دیگر همگی از مصادیق فعالیت در این زمینه می‌باشند.

وی تصریح کرد: پایگاه بسیج عاشورا این شرکت در سال گذشته برنامه‌ریزی برای اعزام کارکنان بسیجی به مناطق عملیاتی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و اعزام سه کاروان اردوی راهیان نور تا پایان سال برنامه‌ریزی و اجراء گردید که می‌توان به اعزام کاروان به مناطق بازی دراز در غرب کشور و 2 اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی در جنوب کشور در اوایل و اواخر سال اشاره کرد.  

این مقام مسئول افزود: فعالیت‌های علمی، آموزشی و توجیهی بسیج نیز بسیار حائز اهمیت است و مصادیق عملی این مورد را برگزاری انواع کلاس‌ها و جلسات آموزشی و توجیهی در مورد مسائل عقیدتی، سیاسی و فرهنگی، شرکت منظم کارکنان در نمازهای جماعت، قرآئت هر روز یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر آن توسط امام جماعت، شرکت در مناسبات ملی و مذهبی، شرکت در مراسم عطرافشانی مزار شهداء نام برد.

ایجاد حلقه‌های صالحین در بسیاری از ادارات تابعه به تعداد 13 کانون برای آموزش نحوه برخورد با تهدیدات رسانه‌ای مانند فضای مجازی، ماهواره، ایجاد کانون‌های فرهنگی بسیج در شهرستان‌ها و نواحی گازرسانی تأسیس دارالقرآن‌های بسیج، راه‌اندازی مراکز مشاوره مذهبی، ایجاد مؤسسات فرهنگی و علمی، برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد هسته‌ها و گروه‌های علمی، فرهنگی و هنری در رده‌های مقاومت بسیج بخصوص رده‌های قشری و ... نیز از دیگر دستاورد‌های بسیج در جهت پیشگیری و مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می‌شوند.

مهندس فعله‌گری در پایان سخنانش اظهار داشت: پایگاه بسیج عاشورا شرکت گاز استان کردستان در سال گذشته با برنامه‌ریزی اعزام کاروان راهیان نور، شرکت در مراسمات ملی مذهبی، تشکیل کارگروه پایش انرژی، بازدید مستمر و مداوم از تاسیسات حرراتی ادارات، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و آذین‌بندی ادارات در راه اعتلای فرهنگ بسیجی قدم‌های مثبت و ارزنده‌ای برداشته است.

 
A+ A-