شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
ماموستا حسینی امام جمعه موقت سنندج؛ شرکت گاز استان کردستان در زمینه برگزاری نماز جماعت سرآمد است.
ماموستا حسینی امام جمعه موقت سنندج در روز یکشنبه مورخه ششم خرداد ماه سال جاری در نماز جماعت اداره مرکزی شرکت گاز استان کردستان شرکت کرد و اظهار داشت: حضور پرسنل شرکت گاز استان کردستان در نماز جماعت بسیار چشم‌گیر بوده و با توجه به وظیفه اصلی شرکت گاز که خدمت‌رسانی و توسعه شبکه‌های گازرسانی است این حضور بسیار ارزنده و سرآمد است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، حاج ماموستا حسینی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای انس با قرآن است، گفت: ماه مبارک رمضان دارای 2 معنی بسیار در خور توجه است یکی از معانی به معنی سوزنده است و در ماه مبارک رمضان گناهان انسان به سرعت می‌سوزد و معنی دیگر آن باران پاییزی است که با باریدن اولین باران در این فصل گرد و غبار را از چهره طبیعت می‌زداید و روزه رمضان نیز به همان ترتیب پاک‌کننده گناهان بوده و دل آدمی را از بار گناه پاک و آنر صیقل می‌دهد.

 وی افزود: روزه گرفتن سه نوع می‌باشد اولی روزه عوام و آن خودداری از خوردن و آشامیدن است، روزه نوع دوم روزه خواص است و این نوع روزه علاوه بر منع از خوردن و آشامیدن تمامی اعضاء و جوارح انسان روزه‌دار بوده و حتی از آلوده شدن به گناه و بلکه از نزدیک شدن به آن بیزاری می‌جوید و نوع سوم روزه، روزه خواص خواص می‌باشد که متعلق به انبیاء و رسولان گرامی می‌باشد.

 امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخانش گفت: دو نوع ذکر در این ماه مبارک بسیار ضروری است یکی ذکرشهادت به وحدانیت خداوند تعالی است و باید ورد زبان مومنین باشد و دیگر ذکر واجب، گفتن استغفار می‌باشد.

 وی با بیان اینکه در این ماه مبارک فرصت خوبی است تا دل‌ها را با کلام الهی نورانی و صیقل داد، افزود: 2 نور در این ماه به مؤمنین وعده داده شده است یکی نزول قرآن کریم در این ماه پر خیر و برکت است و دیگری نور هدایت انسان است که باعث می‌گردد دل آدمی از هر معصیتی پاک و منزه گردد.            

ماموستا حسینی  تصریح کرد: این 2 نور مؤمنین را از 2 تاریکی رهایی می‌بخشد یکی از تاریک‌ها تاریکی قبر است و دیگری تاریکی روز رستاخیز.

وی خاطر نشان کرد: گناه چهار گروه از انسان‌ها در صورت توبه نکردن بخشیده نمی‌شود و روز قیامت به خاطر اعمال این رفتار مورد عقاب قرار خواهند گرفت: اول کسانی که مشروب خورند، دوم کسانی که پدر و مادر خودرا اذیت می‌کنند سوم کسانی که حرص و طمع دارند و چهارم کسانی که کینه‌توز هستند و واجب است مؤمنین از این اعمال شرم‌آور دوری گزیده و در صورت ارتکاب سریع توبه و استغفار نماید تا مورد بخشش قرار گیرند.
 
A+ A-