شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در سمینار پژوهش عنوان کرد؛شاخص های توسعه یافتگی هر سازمان بستگی به میزان پژوهش دارد
سمینار یک روزه پژوهش در روز دوشنبه مورخه 21 اسفند ماه سال 96 از ساعت 14 لغایت 18 در سالن آمفی تئاتر اداره گاز منطقه 1 سنندج با حضور مدیریت و کارکنان کلیه واحدهای شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

بهگزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستانٰ مهندس فعله گری در این همایش  یک روزه که در سالن    آمفی تئاتر اداره گاز منطقه 1 سنندج برگزار گردید گفت:  سرمایه اصلی هر سازمان نیروی انسانی است که باعث افزایش ارزش افزوده در سازمان می گردد.

وی افزود : هر سازمان برای توسعه خود نیاز به تولید دانش دارد و تولید دانش بدون بهره گیری از روش های پژوهشی امکان پذیر نمی باشد و یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر سازمان بستگی به تعداد پژوهش های دارد که در آن سازمان صورت می گیرد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت : اگر پژوهش و ژرف اندیشی در سازمانی حاکم نباشد منجر به رکود و سکون شده و با ماندگار شدن این بی تحرکی باعث نابودی سازمان می گردد.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت برای توانمند سازی نیروی های سازمانی شاغل قدم های مثبتی برداشته و علاوه بر آموزش های لازم برای بالا بردن دانش و آگاهی آنها بذر پیشنهادی برای فعالیت های پژوهشی را فراهم نموده است.

در ادامه این سمینار مهندس فعله گری در مورد برگزاری این جلسات اظهار داشتند: یکی از وظایف مهم و اساسی شرکت های گاز استانی در حال حاضر حفظ و صیانت ار تاسیسات و تجهیزاتی است که در داخل زمین مدفون است و در نیمه دوم عمر مفید بسر می برند و بایستی برای حفظ و نگهداری ازآنها فکری اندیشید و تنها راهکار عملی ، صرفا استفاده از تکنیک های نو و جدید برای نگهداشت این سیستم هاست و تنها راه چاره پژوهش است تا روش های نوین کشف گردد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهارداشت: مدیران سازمانها می توانند با برگزاری این نوع سیمنارها و با شناخت عوامل آسیب پذیر به کارکنان و ارائه برنامه های حرفه ای راه پیشرفت و توسعه سازمان را تضمین و باعث رشد و تعالی آن شد.

این مقام مسئول افزود : تحقیقات و پژوهش نیاز اساسی هر سازمان یا بنگاه اقتصادی است تا بتواند با تعریف پروژهای پژوهشی دانش بنیان و ارائه راه حل های عملی راه توسعه و اثربخشی سازمان را هموار سازد.

مهندس فعله گری انجام کار گروهی را زمینه ساز پیشرفت هر سازمان دانست و گفت: با پیاده سازی مبحث مدیریت دانش و با انجام کار گروهی نقاط ضعف و قدرت هر سازمان آشکار و با استانداردسازی روش های انجام کار می توان این دانش را به دیگران آموزش و منتقل کرد.

وی در مورد سبد انرژی خانوارها و صنایع اظهار داشت : هم اکنون 70درصد سبد انرژی صنایع و خانوارها با گاز طبیعی تامین می گردد و این حجم فراوان انرژی که با گاز طبیعی عجین است وظیفه ما در ارائه خدمات مستمر و مداوم سنگین تر و حساس تر می نماید و بایستی بسوی سرآمدی گام های بلندتری برداریم.

این مقام مسئول ویژگی های یک سازمان سرآمد را اینگونه توصیف کرد: اولین نماد هر سازمان سرآمد اینست که قابل اعتماد باشد یعنی مردم قول و قرارهای سازمان را با جان دل قبول داشته و پذیرا باشند. دومین اصل هر سازمان سرآمد توانمندسازی نیروهای انسانی است و اگر آموزش لازم ارائه گردد توان اجرایی نیروهای انسانی به همان حجم افزایش می یابد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به اصل های سوم و چهارم سازمان سرآمد اشاره کرده و افزود: سومین اصل سازمان های سرآمد اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات به مشتری است که می تواند با بهبود مستمر سطح خدمات را ارتقاء بخشد و اصل چهارم نیز نقاط ضعف سازمان است که می توان با شناسایی این نقاط در جهت تقویت و اصلاح آنها قدم برداشته و سازمان را با سرعت بیشتری بسوی تعالی سازمانی هدایت کرد.     

مهندس فعله گری در پایان سخنان گفت: در عصر حاضر دیگر نظریات و تئوری ها پاسخگویی نیاز سازمان ها نیست و سازمانها بایستی اصل پژوهش محوری را سر لوحه اهداف استراتژیک خود قرار داده تا با شناسایی نیازهای علمی و پژوهشی در جهت توسعه ، کارآیی و اثر بخشی حرکت نمایند که شرکت گاز استان کردستان در زمینه مدیریت دانش ، حمایت از پروژه های و پایان نامه های دانشجویان و استفاده از انرژی های تجدید پذیر در ادارات تابعه خود قدم های بسیار مثبتی برداشته و برنامه ریزی مدونی را مد نظر قرار داده است.

در ادامه این جلسه سیروس علیرمایی رئیس امور پژوهش شرکت گاز استان کردستان در مورد عملکرد این امور توضیحاتی داده و گفت: در امور پژوهش اقدامات بسیار خوبی در زمینه حمایت از پایان نامه های دانشجویی صورت گرفته و تحقیقاتی که در زمینه های علوم انسانی و فنی باشد مورد حمایت قرار می گیرد که در سال96 تعداد 3پایان نامه و مقاله توسط این امور حمایت شده است.

وی افزود: در مورد تعریف استانداردهای مورد نیاز برای اجرای پروژه های گازرسانی نیز با سازمان استاندارد استان کردستان تفاهم نامه همکاری منعقد تا در زمینه تعریف  استانداردهای مورد نیاز و رعایت اصول و مقررات فنی همفکری لازم صورت گیرد.

علیرمایی در پایان سخنانش اظهار داشت : در زمینه استفاده از انرژی های تجدید پذیر اقدامات بسیار ارزنده ای صورت گرفته و پانل خورشیدی برای تولید 50 کیلو وات برق نصب و برنامه ریزی برای تولید 20 کیلو وات برق جزء برنامه های آتی شرکت گاز استان کردستان می باشد و با این اقدامات این شرکت موفق به کسب رتبه برتر استانی در مورد صرفه جویی در منابع انرژی گردیده است .

در پایان این سمینار چهار نفر از پزوهشگرهای برتر ، مهندس مقبل ، مهندس خلیلی، مهندس شهرام رمضانی و مهندس بهنام رنجبر در مورد مقالات خود توضیحاتی ارائه و در پایان مراسم از پژوهشگرهای برتر با اهدای تندیس و لوح تقدیر ، قدردانی بعمل آمد.       

 
A+ A-