شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در دهه مبارک فجر:افتتاح و کلنگ زنی 195 طرح گازرسانی توسط شرکت گاز استان کردستان صورت می گیرد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر، 195 طرح گازرسانی در استان کردستان با اعتبار بالغ بر 643 میلیارد و 368 میلیون ریال افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری افزود: از پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری، 87 پروژه روستایی و 45 پروژه نیز صنعتی بوده که در مجموع 132 طرح است.

به گفته وی، برای به بهره برداری رسیدن این پروژه ها در مجموع 430 میلیارد و  368 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های کلنگ زنی بخش گازرسانی در دهه فجر امسال در کردستان 63 طرح است ادامه داد: 36 طرح آن روستایی و 27 طرح نیز صنعتی بوده که در مجموع 213 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه ها اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به برخورداری 28 شهر استان از نعمت گاز اشاره و اظهار کرد: تنها شهر باقیمانده چناره است که به علت قرار گرفتن در بستر سد امکان گازرسانی به آن وجود ندارد.

مهندس فعله گری یادآور شد: تعداد روستاهای دارای گاز استان تا قبل از دهه فجر امسال، یک هزار و 40 روستا بود که با گازدار شده 87 روستا این رقم  تا پایان دهه فجر به یک هزار و 127 روستا افزایش می یابد.

وی تعداد روستاهای دارای سکنه کردستان را یک هزار و 663 روستا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 499 روستای کردستان قابلیت گازرسانی را دارند که برنامه ریزی شده تا پایان سال 1398 تمامی روستاهای که جمعیت آنها بالای 20 خانوار است از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

این مقام مسئول افزود : هم ‌اکنون 100 درصد جمعیت شهری و 5/84 درصد از جمعیت روستایی استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی و در مجموع 6/95 درصد ار کل جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

لازم به ذکر است  485 هزار و 826 مشترک بخش خانگی، عمومی، صنعتی، تجاری و کشاورزی در استان از نعمت گاز بهره مند و از خدمات شرکت گاز استفاده می کنند.

 
A+ A-