شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛افتتاح گازرسانی در 3 روستا و 4 کوخ مرزی در شهر بانه
به مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر گازرسانی به 3 روستاو 4 کوخ در نقطه صفر مرزی شهرستان بانه با حضور مدیر عامل شرکت گاز کردستان،نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار مدیران ادارات و اهالی منطقه در روز چهارشنبه مورخ 18/11/96 به نیابت در مسجد روستای بلکه شهرستان بانه به بهره برداری رسید.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گازدر  روستاهای استان اشاره کرده وگفت:  این 3 روستا و 4 کوخ در نوار مرزی ایران و عراق قرار گرفته و شامل  روستاهای بلکه ، کنده سوره  و  بانوان می شود که از نعمت گاز طبیعی بهره مندشدند.
 
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها با  اجرای (35 هزار متر ) شبکه گذاری لوله های فولادی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار(TBS) به اتمام رسید.
 
فعله گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این 3 روستا و 4 کوخ اظهار داشت : با افتتاح این پروژه ها تعداد 464 خانوار با  جمعیتی بالغ بر 1هزار و 800 نفر از نعمت گاز طبیعی  بهره مند شده اند و تعداد 464 عدد علمک برای نصب در این روستاها نصب شده است. 
مهندس فعله گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت : اجرای پروژه گازرسانی به این 3 روستا  با احتساب هزینه های پشتیبانی و تسهیل اراضی به 46 میلیارد ریال می رسد  .
 
وی با اشاره به اینکه تعداد 137روستای شهرستان بانه قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر 114 روستا بود که با احتساب این 3 روستا افتتاح شده هم اکنون و در مجموع 117روستای شهرستان بانه گازدار هستند.  
وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر سال جاری تعداد 11 پروژه روستایی در شهرستان بانه کلنگ زنی می شود.
 
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه افزود : عملیات گازرسانی به 3 روستای در شهرستان بانه در دست اجرا می باشد  و تعداد 7 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و مطالعه و برنامه ریزی شرکت گاز استان کردستان می باشد. 

مهندس فعله گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان بانه اشاره کرده و افزود : ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان بانه قبل ار دهه مبارک فجر 6/82 درصد بود که با افتتاح این 3 پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به 6/86 ارتقاء یافته که از ضریب نفوذ گاز طبیعی در سطح کشور بالاتر  و ضریب افزایش 4 درصدی را نشان می دهد. 

مهندس فعله گری در پایان سخنانش به هزینه نصب هر عملک اشاره کرده و گفت : هزینه اختصاص یافته برای هر انشعاب مبلغ 60 میلیون ریال می باشد در حالیکه برای نصب هر عملک در این 3 روستا و 4 کوخ گازدار شده مبلغ 67 میلیون ریال می باشد. 

در ادامه این مراسم ماموستا رحمان کریمی امام جماعت روستای بلکه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در مورد سختی پروژه های گازرسانی  گفت: وضعیت توپوگرافی و شرایط جغرافیایی خاص منطقه مرزی بانه بحدی برای اجرای پروژه ها سخت که گاهی اجرای پروژه ها را با ماه ها تاخیر مواجه می سازد ولی شرکت گاز استان کردستان توانست با عبور از کوه ها و دره ها کاری غیر ممکن را ممکن سازد و من به نوبه خود دست تک تک کارشناسان و کارگران را به گرمی فشرده و از زحمات آنان تشکر و قدردانی می کنم. 

در ادامه این مراسم ماموستا ریبوار کنده سور امام جماعت روستای کنده سور گفت : اینجانب به نوبه خود ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی داشته و از زحمات شرکت استان کردستان در گازرسانی به روستاهای مرزی بلکه ، کنده سور و بانوان تشکر می کنم به این دلیل که افزایش امکانان رفاهی در روستاها باعث آبادانی و افزایش تولید ملی شده و از مهاجرت روستایان به شهرها کاسته می شود.    

 
A+ A-