شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
معاون مدیر کل سازمان پدافند غیر عامل استانداری کردستان:فعالیت‌های شرکت گاز کردستان در خصوص پدافند غیرعامل قابل تقدیراست
مهندس رشیدپور معاون مدیر کل سازمان پدافند غیرعامل استانداری استان کردستان ، گفت: فعالیت‌هایی که در شرکت گاز استان کردستان در خصوص پدافند غیرعامل صورت گرفته قابل تقدیر است و این شرکت اولویت خاصی به بحث پدافند غیرعامل داده است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس رشیدپور در جلسه ای که به میزبانی شرکت گاز استان کردستان برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که گسترش و آموزش پدافند غیرعامل، در  عملیاتی نمودن آموخته‌های علمی آن نقش بسزایی داشته و در هنگام بروز حوادث آسیب کمتری به زیر ساخت ها و مراکز حساس وارد گردد.

وی به وظایف کارگروه پدافند غیر عامل در استان کردستان اشاره کرده وگفت: کارگروه پدافند غیر عامل در حوزه‌های انرژی، آب، راه سازی و... تشکیل شده که تاکنون اقدامات خوبی در زمینه شناسایی نقاط آسیب پذیر انجام داده است.

معاون مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به تهدیدات سایبری که اکنون ادارات در معرض آن قرار دارند، گفت: در شورای پدافند استان قرارگاهی به نام قرارگاه سایبری راه اندازی شده که جلسات آن بطور منظم برگزار شده و برای جلوگیری از آسیب در این زمینه  برنامه ریزی مدونی صورت داده است.

مهندس رشیدپور با بیان اینکه در قرآن کریم سوره مبارکه انبیاء و آیاتی از سوره بقره در مورد مسائل دفاعی و اهمیت آن اشاره شده است، گفت: اقداماتی که در مورد پدافند غیرعامل انجام می‌دهیم باعث می‌شود در مقابل تهدیدات دشمن کمتر آسیب پذیر بوده و متعاقب آن  چرخه خدمات نیز تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به جنگ جهانی اول که 10 میلیون و در جنگ جهانی دوم که 52 میلیون کشته برجای گذاشت، افزود: در طول 5 هزار سال تاریخ بشری در حدود 14 هزار جنگ به ثبت رسیده و بعد از جنگ جهانی دوم بود  که اهمیت امنیت و پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفت و کشورهای مثل سوئد و سوئیس در این زمینه پیشرو بوده و اقدامات ارزنده ای در زمینه پدافند غیر عامل انجام داده اند.

این مقام مسئول افزود: در کشور عزیزمان ایران بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، جنگ های خلیج فارس ، حمله کشورهای متحد امریکا به عراق و تشکیل داعش به پدافند غیر عامل توجه ویژه ای شده و سازمان پدافند غیر عامل کشور برنامه ریزی دقیق و استراتژیک برای رسیدن به اهداف خود صورت داده است.

وی افزود: در فرهنگ عمومی جامعه پدافند غیر عامل به معنای نصب تجهیزات جنگی برای دفاع است ولی این واژه گسترده تر از این مفاهیم است و  پدافند غیر عامل تقویت زیر ساخت های جامعه براساس اصول و تکنیک های   پدافند غیر عامل است .

وی با اشاره به مواد قانونی در  برنامه چهارم توسعه در ماده  121 و برنامه پنجم  توسعه در ماده قانونی 197، 117، 201 و 215 که مشخصاً به بحث پدافند غیر عامل پرداخته، گفت: در برنامه ششم توسعه نیز توجه ویژه ای به پدافند غیر عامل شده و برای تمامی سازمانها بعنوان هدف استراتژیک تعریف شده و آنها را موظف کرده در این چارچوب حرکت نمایند.

وی تصریح کرد: ما در پدافند غیر عامل مورد هدف و نفوذ دشمن هستیم و باید مواظب باشیم تا شناسایی نشویم در صورت شناسایی، آسیب نبینیم و اگر آسیب دیدیم فوراً ترمیم شویم.

مهندس رشیدپور در ادامه سخنانش اظهار داشت : اقدامات شرکت گاز استان کردستان در حوزه پدافند غیر عامل بسیار ارزنده بوده و بنحوی خوب عمل کرده که حتی یک دقیقه قطع گاز برای مردم متصور نیست و شرکت گاز می تواند بعنوان الگو سایر سازمانها در این زمینه باشد.

وی خاطر نشان کرد: حفظ اقتدار، ایمن سازی، رعایت اصول، فرهنگ سازی و نهایتاً حفظ جان مردم و تمامیت ارضی از مهمترین وظیفه پدافند غیر عامل بوده و گفت: پدافند غیرعامل انسان محور است زیرا که با جان مردم سروکار دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و اینکه پدافند غیر عامل یک اصل است، گفت: ما باید به این اصل مهم و اساسی توجه ویژه ای مبذول داشته و با مجموعه تدابیر اندیشیده شده در این حوزه گام برداریم.

 
A+ A-