شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه کارگروه تخصصی گازرسانی به واحدهای صنعتی؛ گازرسانی به 170 واحد صنعتی در سال 95 در استان کردستان صورت گرفته است
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: سال گذشته 170 واحد صنعتی در استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار و مجموع واحدهای صنعتی برخوردار از گاز طبیعی به 1 هزار و 937 مورد افزایش یافت.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در جلسه مشترکی که با ادارات مرتبط با گازرسانی به صنایع برگزار شد گفت: در سال گذشته 9 کیلومتر شبکه اختصاصی برای گازرسانی به 170 مشترک صنعتی اجرا گردیده و این امر باعث گردیده تعداد واحدهای صنعتی گازدار در این استان با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو شود.

مهندس فعله‌گری افزود: سال گذشته میزان جایگزینی گاز طبیعی بجای سوخت‌های مایع 15 هزار و 857 متر مکعب در ساعت بوده است، این درحالیست که هدف تعیین شده 10 هزار مترمکعب در ساعت بوده و در این بخش 58 درصد جلوتر از برنامه مصوب بوده است.

وی با اشاره به تعداد 170 مورد بازدید انجام گرفته از واحدهای صنعتی، افزود: براساس دستوالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران، واحدهای که متقاضی گاز هستند برطبق میزان گاز موردنیاز، فاصله از تاسیسات، تاریخ درخواست نسبت به اولویت بندی اقدام و برای اجرای پروژه گازرسانی نیاز است طراحی، فاصله سنجی و نقشه تهیه گردد.

وی در ادامه افزود: واحدهایی که بصورت مجتمع و در یک محدوده و در مجاورت شبکه تغذیه قرار دارند با نصب یک مورد ایستگاه TBS مشترک و متعاقب آن اجرای شبکه توزیع تا مجاورت واحدها نسبت به گازرسانی به آن واحدها اقدام شده است.

مهندس فعله‌گری در ادامه اظهار داشت: واحدهای صنعتی متقاضی گاز تا سقف مصرفی 400 متر مکعب در ساعت و هزینه اجرای گازرسانی تا سقف ریالی 2 میلیارد و 400 میلیون ریال توسط شرکت گاز استان کردستان و بدون دریافت هزینه از مشترک انجام می‌پذیرد.

وی افزود: در صورتیکه اجرای پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی از سقف تعهدات بالاتر باشد مبلغ مابه‌التفاوت از متقاضی بصورت قسطی دریافت و این موارد باعث می‌گردد تا در زمینه تثبیت انرژی و ایجاد تولید پایدار کمک شایانی به صنایع تولیدی استان نماید.

در ادامه این جلسه یاسمی رئیس پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی به صنایع کار بس ارزشمند و نیکو انجام داده و باعث رونق صنایع شده و این امر جزء در سایه تلاش و عرق ملی امکان پذیر نبوده و این عملکرد قابل ستایش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 21 هزار از خانوارهای ساکن روستاهای مرزی از نعمت گاز برخوردار است.

وی افزود: با همکاری ادارات صنعت معدن تجارت، جهاد کشاوزری، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، بایستی واحدهای صنعتی بدون گاز شناسایی شده و نسبت به رفع مغایرت آماری اقدام شود.‌

در ادامه این جلسه سایر اعضای شرکت کننده در کارگروه نیز، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان داشتند. 

 
A+ A-