شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در هفتمین روز از دهه مبارک فجر:2 پروژه‌ گازرسانی به روستاهای شهرستان مریوان افتتاح شد
در هفتمین روز از گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پروژه گازرسانی به 2روستای شهرستان مریوان با حضور نماینده مردم شریف مریوان در مجلس شورای اسلامی ، مدیر عامل شرکت گاز استان، فرماندار، امام جمعه ، روسای ادارات و سازمان‌ها و مسئولان ناحیه گازرسانی مریوان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس «احمد فعله گری» در آیین بهره‌برداری این پروژه‌ها گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها ساکنان روستاهای جانوره خوراگ و قادرآباد  از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص جزئیات گازرسانی به این روستاها اظهار داشت:  برای گازرسانی به این نعداد روستاها یک عدد ایستگاه تقلیل فشار T.B.S  با ظرفیت 2500متر مکعبی نصب و 30 هزار  و 451 متر     شبکه گذاری در سایزهای مختلف لوله‌های پلی اتیلن و  246  مورد انشعاب نصب شده است.

مهندس فعله گری هزینه گازرسانی به این پروژه‌ها را 19 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح این پروژه 289  خانوار با جمعیتی معادل 1 هزار و 400 نفر در این 2 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با گاز دار شدن این روستاها، سالیانه به طور متوسط یک میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر  65 روستای شهرستان مریوان  از نعمت گاز طبیعی برخوردارست  که با گاز رسانی به این 2 روستا تعداد روستاهای گازدارشهرستان مرزی مریوان به 67 روستا افزایش می یابد . 

مهندس فعله گری افزود: در حال حاضر تعداد 3 پروژه روستایی در حال عملیات اجرایی ، 14 پروژه روستایی در مرحله برگزاری مناقصه ، تعداد 21 روستا در مرحله طراحی و همچنین 31 روستا در دست مطالعه ، در برنامه های آتی شرکت گاز استان کردستان قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهار داشت : در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی این شهرستان با افزایش 6/2درصد مواجه شده و به 2/74 درصد ارتقاء یافته است.                             
 

فعله گری در پایان گفت: در حال حاضر تعداد مشترکین گاز طبیعی شهرستان مریوان   53 هزار و 240 مشترک است که از این میزان تعداد 8 هزار و 355 مشترک روستایی و 44 هزار و  885 مشترک شهری می‌باشد.

 
A+ A-