شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت 7 مهرماه روز ملی ایمنی وآتش نشانی؛همایش روز ایمنی وآتش نشانی در شرکت گاز استان کردستان برگزار شد
به مناسبت روز ملی ایمنی وآتش نشانی روز چهارشنبه هفتم مهرماه در سالن آمفی تئاتر گازرسانی ناحیه سنندج همایش ایمنی توسط امورHSE با همکاری ناحیه و روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان برگزار شد.

 به مناسبت روز ملی ایمنی وآتش نشانی روز چهارشنبه  هفتم مهرماه در سالن آمفی تئاتر گازرسانی ناحیه سنندج همایش ایمنی توسط امورHSE  با همکاری ناحیه و روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این همایش مهندس فریدون خسروی  با اشاره به ماهیت کار گازرسانی و اینکه فضای کار در شرکت گاز یک فضای پرخطر است، گفت: به دلیل بحث خطرپذیری در شرکت گاز بایستی همه کارکنان خود را موظف به رعایت موارد ایمنی کنیم.

رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز استان کردستان، گفت: انجام کار در فضای بسته، ارتفاع و هرکدام از این‌ها به اندازه کافی پرخطر است و اگر الزامات و دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم عواقب بدی به همراه خواهد داشت.

خسروی با بیان اینکه خوشبختانه در استان کردستان با تلاش همکاران تاکنون سوانح ناگوار نداشته ایم و یا  بسیار جزیی بوده است، گفت: گاهاً به خاطر یک بی احتیاطی کوچک مسائلی پیش می آید که باعث اتفاقات جبران ناپذیری خواهد شد به همین دلیل باید در همه سطوح رعایت موارد ایمنی را مد نظر داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: با یکسری تمهیدات و احتیاط لازم کمتر شاهد مسائل ناگوار خواهیم بود و ما بایستی از کارها و اتفاقات قبلی درس گرفته و به عنوان تجربه در کارهای بعدی اعمال نماییم.

وی افزود: نظارت بر عملیات و پرو‍ژه های گازرسانی و همچنین پیمانکاران باید بسیار دقیق  و مستمر صورت بگیرد و برای زمستان پیش رو تمهیداتی بیاندیشیم تا زمستان بدون خطری را سپری نماییم.

در ادامه این همایش رئیس امور HSE شرکت گاز استان کردستان ضمن تبریک به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی به همکاران، گفت: شعار امسال HSE  شرکت ملی گاز ایران کاهش تعداد حوادث به صفر است و بایستی تلا ش کرد تا آمار حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی را به این وضعیت برسانیم.

پیمان اله یاری با اشاره به اهمیت فرآیندگرا بودن برنامه های شرکت گفت: فرآیندگرا بودن باعث بهبود وضعیت و تسریع در امورات شرکت خواهد شد..

اله یاری با اشاره به رتبه بندی انجام گرفته HSEهای شرکت ملی گاز گفت: طبق ارزیابی های امور HSE  شرکت ملی گاز در بررسی عملکرد سال 94، شرکت گاز استان کردستان در بین کلیه شرکت‌های گاز استانی رتبه دوم در بخش ایمنی  و در بخش HSE رتبه پنجم را کسب نمود که بایستی تلاش کرد تا در دوره های بعد این وضعیت را ارتقاء داد.

وی خاطرنشان کرد:  از طریق آموزش، تجهیزات ایمنی مناسب، اجرای سیستم آنومالی، ممیزی‌های دوره ای، اجرای مقررات صدور پروانه و موارد دیگر میتوان فعالیت ها را کنترل کرد .

وی آموزش را در امر ایمنی بسیار مهم تلقی کرد و گفت: برای کلیه نمایندگان HSE در نواحی گازرسانی دوره های آموزشی لازم برگزار نمودیم.

وی افزود: نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و آموزش MSDS  در کل استان انجام گرفت و در هرجایی که ماده شیمیایی در سطح شرکت استفاده می شود طریقه موارد استفاده و رعایت نکات ایمنی در محل نصب گردیده است.

وی گفت: در سال 94تعداد 3050 مورد ممیزی از پروژه ها، تعداد 495 مورد ممیزی و تعداد 800 ممیزی از ایستگاههای تقلیل فشار صورت گرفته  است که نسبت یال گذشته افزایش 10درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تعداد 78 مانور در سطح شهرستان سنندج و نواحی برگزار گردیده تا با سنجش میزان آمادگی نیرو های امدای  برای مواقع اضطراری واکنش آنها مورد آزمایش قرار گیرد.

در ادامه این همایش مهندس شکرالله ناصری رئیس گاز رسانی ناحیه سنندج در مورد مسایل ایمنی در کنتور خوانی ، انشعابات ناایمن ، حفاری های غیر مجاز در  محدوده فعالیت توضیحاتی دادند.

در پایان مراسم به 12 نفر از نیروهای امدادی ، گازبان و کنتورخوان که فعالیت  و عملکرد مطلوبی در زمینه ایمنی داشتند جوایزی  اهداء گردید.

 
A+ A-